آرش فروغی، برگزیده نخست مسابقات جهانی دوسالانه طنز برزیل:

جشنواره «جامعه ایمن» بهترین رویداد سال کاریکاتور ایران است

تهران (پانا) - برگزیده نخست مسابقات جهانی دوسالانه طنز برزیل گفت: دومین جشنواره بین‌المللی کارتون «جامعه ایمن» مشهد بهترین رویداد سال کاریکاتور ایران است.

کد مطلب: ۸۸۴۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره «جامعه ایمن» بهترین رویداد سال کاریکاتور ایران است

به گزارش ستاد خبری دومین جشنواره بین‌المللی کارتون «جامعه ایمن»، آرش فروغی اظهار داشت: در این جشنواره از پتانسیل هنرمندان مشهدی که از بهترین کاریکاتوریست ها و کارتونیست های ایران و جهان هستند، استفاده شده، به همین دلیل آثار جشنواره می‌توانند زمینه حرکتی اجتماعی را در حوزه ایمنی فراهم آورند.
این کاریکاتوریست برجسته بر تاثیرگذاری همیشگی هنرمندان در شکل گیری جریانهای سیاسی و اجتماعی تاکید کرد و افزود: امروزه تاثیر و بازتاب آثار هنری با موضوعات سیاسی و اجتماعی از هر رسانه اجتماعی دیگری بیشتر است نمونه بارزش مجله‌های گل آقا و طنز و کاریکاتور که سال‌ها مرجع مردم و هنرمندان بوده اند.
برگزیده نخست کاریکاتور چهره چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر ادامه داد: هنر کاریکاتور توان بیان موضوعات پیچیده اجتماعی و سیاسی را تنها در قالب یک فریم تصویری دارد و می تواند با بیان طنز و شیرین خود مخاطب را به تفکر عمیق و درک بهتر موضوعات تشویق کند.
داور دومین جشنواره بین‌ا‌لمللی کارتون «جامعه ایمن» به کیفیت آثار ارسال‌شده به جشنواره اشاره کرد و تصریح کرد: در مقایسه با جشنواره‌های ٢ سال گذشته ایران باید گفت که آثار رسیده به دومین جشنواره بین‌المللی کارتون «جامعه ایمن» کیفیت بهتری داشته‌اند، به نحوی که حتی داوران مجبور شدند برای انتخاب آثار نهایی جشنواره، آثار باکیفیتی را کنار بگذارند.
برگزیده جشنواره بین المللی debiut لهستان افزود: نگاه هنرمندان ایرانی به موضوع ایمنی بسیار دقیق است و از نظر محتوا نسبت به هنرمندان خارجی، آثار‌ بهتری ارائه کردند.
گفتنی است اختتامیه دومین جشنواره جهانی کارتون «جامعه ایمن» با موضوعاتی چون «حمل ونقل پاک و ایمن»، «آسیبهای اجتماعی، سلامت روح و روان»، «مسائل زیست محیطی، حفظ و احیاء محیط زیست»، «فرهنگ ایمنی و نقش شهروندان در ایمنی جامعه»، «ایمنی معلولین، سالخوردگان و کودکان در شهرها» و «زلزله» 24 دی سال جاری در مشهد برگزار خواهد شد. همچنین نمایشگاه آثار منتخب این جشنواره از 22 دی در نگارخانه شهر مشهد دایر خواهد شد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار