دعوت شهردار تهران از دانشجویان برای حضور در سه‌شنبه‌های بدون خودرو

تهران (پانا) - شهردار تهران از دانشجویان به خصوص دانشجویان دانشگاه تهران خواست که به کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو بپیوندند.

کد مطلب: ۸۸۴۵۵۴
لینک کوتاه کپی شد
دعوت شهردار تهران از دانشجویان برای حضور در سه‌شنبه‌های بدون خودرو

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، پیروز حناچی امروز در سه‌شنبه بدون خودرویی دیگر با همراهی طالبیان معاون میراث فرهنگی، مجید فراهانی، حجت نظری دو عضو شورای شهر با دوچرخه به محل کار خود رفت.

وی با حضور در جمع خبرنگاران درباره ناایمن‌ بودن مسیرهای دوچرخه در تهران، اظهار کرد: ما مسیرهایی را انتخاب کردیم که مسیر دوچرخه‌ و ایمن است و اگر جمعیت زیاد شود فضای دوچرخه‌سواری ایمن را افزایش می‌دهیم.

حناچی درباره قرارداد انعقاد حدود 600 واگن نیز با بیان این‌که این قرارداد در قالب فاینانس چین است که امروز موافقت‌نامه این قرارداد منعقد می‌شود، ادامه داد: این قرارداد مقدمه‌ای برای خرید واگن و سی کی دی واگن است.

شهردار تهران با اشاره به گرانی دوچرخه با بیان این‌که دوچرخه‌های بدون برق حدود 1.5 تا دو میلیون تومان قیمت دارند و می‌توان شرایطی را فراهم کرد که دوچرخه‌ها با قیمت ارزان‌تر در اختیار مردم قرار گیرند، گفت: شرکت‌های دوچرخه‌سازی می‌توانند به شکل قسطی دوچرخه‌ها را در اختیار مردم قرار دهند، اما قول سوبسید به دوچرخه را نمی‌دهیم.

حناچی درباره راه‌اندازی ایستگاه‌های دوچرخه نیز با بیان این‌که به صورت پایلوت در دو منطقه 2 و 6 این ایستگاه‌ها راه‌اندازی شده است و اگر مورد استقبال قرار گیرد آنها را افزایش می‌دهیم، در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چه کسانی را به کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو دعوت می‌کنید، اظهار کرد: امروز طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی و دو تن از اعضای شورای شهر به جمع ما پیوستند و چند تن از اساتید و مسئولان دانشگاه تهران نیز همراه ما بودند و واقعیت این است که من از دانشگاهیان و دانشجویان توقع بیشتری دارم.

شهردار تهران با بیان این‌که آمارها نشان می‌دهد که وضع سلامت جوانان‌مان خوب نیست، ادامه داد: باید جوان‌ترها پای کار باشند و امیدوارم دفعه بعد دانشجویان به خصوص دانشجویان دانشگاه تهران را در جمع خود ببینیم.

وی درباره تغییرات در شهرداری نیز اظهار کرد: شهرداری یک سازمان فعال و پویا است و اگر کسی سرجایش خوب کار نکند طبیعتا جابه‌جا می‌شود.

حناچی در پاسخ به سوالی مبنی بر القاء اختلاف میان معاون حمل و نقل و یک عضو شورای شهر، گفت: این موارد اختلاف سلیقه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار