محمد صیدلو: آموزش و پرورش نیازمند انسان های شجاع، آگاه و توانمند است

شهریار (پانا) - گردهمایی روسای ادارات استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان سراسر کشور با حضور معاون وزیر و رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان در سالن همایش اردوگاه شهید منتظری شهریار برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۴۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
محمد صیدلو: آموزش و پرورش نیازمند انسان های شجاع، آگاه و توانمند است

محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهرانگفت: شهرستان‌های استان تهران با 21 منطقه آموزشی یکی از استان‌های مهم در حوزه تعلیم و تربیت کشور است.

او با شاره به اینکه 3 هزار مدرسه پذیرای 900 هزار دانش آموز در این استان می باشد و 50 هزار همکار فرهنگی در این استان مشغول به فعالیت در عرصه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان می باشند افزود: شهرستان‌های استان تهران، تنها استانی است که بیش از یکصد و ده هزار دانش آموز اتباع خارجی در آن مشغول به تحصیل می‌باشند و در کنار دانش‌آموزان ایرانی از خدمات تحصیلی یکسانی بهره‌مند می شوند.

این مقام مسئول نرخ افزایش جمعیت دانش‌آموزی در این استان را سالانه سه درصد دانست و عنوان کرد: چیزی در حدود 30 هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی این استان در سال اضافه می شود که نیازمند تامین فضای آموزشی مناسب جهت این افزایش نرخ جمعیت دانش‌آموزی می‌باشیم .

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران به گستره جغرافیایی این استان در مجاورت پایتخت اشاره کرد و گفت: همجواری با تهران سبب مهاجرت بسیاری از اقوام از سراسر ایران به این استان شده است که البته با خود چالش‌ها و فرصت‌هایی را نیز به همراه داشته است.

صیدلو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جاذبه‌های فرهنگی، مذهبی و گردشگری شهرستان‌های استان تهران، تصریح کرد: این استان از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیار بالایی در زمینه‌های مختلف برخوردار است که نیازمند توجه جدی‌تر مسئولان به این استان می‌باشد.

او در پایان با تاکید بر نقش معلم در تربیت دانش آموزانی خلاق و مسئولیت‌پذیر، افزود: آموزش و پرورش نیازمند انسان های شجاع ، آگاه و توانمند است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار