سومین نمایشگاه کتاب کاشان بیش از هفت میلیارد ریال فروش داشت

کاشان (پانا) -دبیر سومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان از فروش هفت میلیارد و یک صد میلیون ریالی ناشران در این دوره از نمایشگاه خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۴۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد
سومین نمایشگاه کتاب کاشان بیش از هفت میلیارد ریال فروش داشت

محمد نظافتی اظهار کرد: سومین نمایشگاه کتاب کاشان که سیصد و هفتاد و هفتمین نمایشگاه سراسری کتاب کشود بود، سه میلیارد و 500 میلیون ریال بن تخفیف اختصاص داده شده بوده که بنابر آمار، میزان فروش کل ، هفت میلیارد و یک صد میلیون ریال اعلام شد.

وی افزود: در این آمار، خرید نقدی کتاب در محاسبه فروش کل محاسبه نشده است و این رقم بر اساس گزارش بانک مستقر و سیستم مرکزی کارتخوان های موجود در نمایشگاه اعلام شده است.

وی تصریح کرد: میزان فروش در سومین دوره نمایشگاه کتاب کاشان، نسبت به دوره قبل 250 درصد رشد داشته است. با این تفاوت که در سال 95 ، با وجود تخصیص سه میلیارد ریال بن تخفیف، میزان فروش کل فروش کتاب هم رقم سه میلیارد ریال بود.

دبیر سومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان گفت: این رقم فروش کتاب در کاشان که 350 هزار نفر جمعیت دارد و از امکانات و حمایت های مراکز استان ها نیز بی بهره است حاکی از استقبال و علاقه شهروندان به کتاب و مطالعه است.

نظافتی تصریح کرد: بنابر آمارهای موجود از موسسه نمایشگاه های فرهنگی، نمایشگاه کتاب ارومیه با هشت میلیارد و 330 میلیون ریال ، اردبیل با نه میلیارد و 700 میلیون ریال، زنجان با نه میلیارد و 200 میلیون ریال، لرستان با هفت میلیارد و 800 میلیون ریال، سمنان با هشت میلیارد و 200 میلیون ریال و کرج نیز پنج میلیارد و 60 میلیون ریال برگزار شده است.

وی با اشاره به زمان برپایی نمایشگاه گفت: سومین نمایشگاه کتاب کاشان در شرا یط زمانی برگزار شد که بدلیل همزمانی با امتحانات دانشجویان دانشگاه ها و مدارس نتوانستیم به خوبی از این ظرفیت بالای جامعه کتاب خوان استفاده کنیم .

نظافتی تاکید کرد: مسوولان شهرستان کاشان باید با هدف استمرار این روند و افزایش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برای برگزاری چهارمین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان در سال 98 برنامه ریزی کرده و برگزاری هرساله این رویداد در تقویم سالانه موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران ثبت شود.

به گزارش پانا، سومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان، به عنوان چهاردهمین نمایشگاه کتاب اصفهان با عرضه بیش از ٦٣ هزار عنوان کتاب از ٢٧٦ ناشر و نمایندگی از پنجم تا یازدهم دیماه در مصلای این شهر برگزار شد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار