ایران در آستانه خودکفایی در شکر

تولید محصولات دیم با همکاری موسسات تحقیقاتی بین المللی توسعه می یابد

تهران (پانا) - معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولید محصولات دیم با همکاری موسسات تحقیقاتی بین المللی و رعایت اصل حاصلخیری خاک، اقتصادی و پایدار می شود.

کد مطلب: ۸۸۴۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد
ایران در آستانه خودکفایی در شکر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، عباس کشاورز در دیدار امروز رئیس جمهور با وزیر و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی با اعلام این خبر،اظهار کرد: با پایداری خودکفایی کشور در تولید گندم چند سالی است که از واردات این محصول بی نیاز شده ایم.

وی تصریح کرد:با بکارگیری بذرهای جدید و تکنولوژی های روز، تولید شکر از ۱.۱ میلیون تن در سال ۹۲ به ۲.۰۳ میلیون تن افزایش یافته است و با توجه به نیاز سالانه ۲.۲ میلیون تن کشور بزودی در شکر نیز خودکفا خواهیم شد.

کشاورز خاطرنشان کرد: با احداث سه کارخانه ۱۰ هزار تنی قند در استان های خوزستان و ایلام تا دو سال آینده در تولید شکر به خودکفایی می رسیم.

وی گفت: از هر هکتار چغندرقند علاوه بر تولید شکر، ۵۰ تن علوفه تولید می شود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که در تولید حبوبات به خوداتکایی ۹۰ درصدی رسیده ایم،اظهار داشت:توسعه کشاورزی حفاظتی در دستور کار این معاونت قرار دارد.

وی افزود:با کشاوری حفاظتی،تبخیر ۴۰ درصد کاهش می یابد.

کشاورز به افزایش تولید دانه روغنی کلزا اشاره کرد و گفت:رکورد تولید کلزا در ایران ۵ تن در هکتار و از رکورد اروپا بالاتر است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره توسعه ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی خاطرنشان ساخت:۴۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی جذب و با احتساب سهم آورده متقاضیان،نزدیک به ۶ هزار میلیارد تومان در پنج سال اخیر در زمینه مکانیزاسیون کشاوری سرمایه گذاری شده است.

وی اضافه کرد:در این مدیت،ضریب مکانیزاسیون از ۱.۱ اسب بخار در هکتار به ۱.۸ اسب بخار در هکتار افزایش یافته است.

کشاورز با بیان این که تولید بذر با تقویت بخش خصوصی ساماندهی شده،اظهار کرد:تولید بذر گندم از ۲۸۰ هزار تن در سال ۹۲ به ۵۳۰ هزار تن رسید.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این که تاکنون ۹ هزار برند کود با مشارکت خصوصی و نظارت تحقیقات ساماندهی شده است درباره برنامه های آتی این معاونت گفت:با توجه به وضعیت منابع آب و خاک کشور،کشت گیاهان مقاوم به شوری و خشکی مانند کینوا و گیاهان علوفه ای توسط این معاونت پیگیری می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار