مشاور وزیر آموزش و پرورش: ایراد به انتصابات وزیر دور از انصاف است

شفاف سازی در تحولات اخیر آموزش و پرورش

تهران (پانا) - خرم درباره حواشی آموزش و پرورش گفت: ایراد به انتصابات وزیر که در اتاق فکری شامل متخصصان انجام می‌شود، بی انصافی است.

کد مطلب: ۸۸۴۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
مشاور وزیر آموزش و پرورش: ایراد به انتصابات وزیر دور از انصاف است

محمد خرم مشاور وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تغییر و تحولات اخیر آموزش و پرورش و شائبه‌هایی که درباره انتصابات وجود دارد، اظهار کرد: تغییر و تحولات انجام گرفته با توجه به چارت سازمانی جدید وزارتخانه بوده و بر اساس چابک‌سازی جدید دولت تنظیم شده است.

وی ادامه داد: در چارت سازمانی جدید معاونت‌ها حذف نمی‌شود و در دیگر سازمان‌های و ادارات کل تغییر و تحولاتی را خواهیم داشت تا به چارت جدید در نظر گرفته شده برای وزارت آموزش و پرورش دست یابیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه وزیر آموزش و پرورش همواره سعی کرده تا چرخش مدیریتی درون آموزش و پرورش باشد، تصریح کرد: انتصاباتی که به حوزه‌های آموزشی و پرورشی مربوط می‌شود کاملا از درون وزارتخانه بوده است و بر اساس صلاحدید وزیر افرادی با تجربه و آشنا با معاونت‌های مربوطه به کار گرفته شده‌اند.

خرم تاکید کرد: در حوزه‌های تخصصی همچون حوزه مالی، عمرانی و پارلمانی از ظرفیت‌های دیگر نهاد‌ها استفاده شده است تا خروجی بهتری در آموزش و پرورش داشته باشیم و رفت و آمدهای میان نهادهای دیگر با آموزش و پرورش برای توسعه کمی و کیفی این نهاد انجام می گیرد اما شاکله اصلی آموزش و پرورش کاملا مبتنی بر افراد آموزش و پرورشی شکل گرفته و حتی خود وزیر هم از بدنه این وزارتخانه تعیین شد.

عزل و نصب ها در اتاق فکری کارشناسی انجام می‌شود

وی با اشاره به اینکه وزیر همواره برای عزل و نصب‌ها از اتاق فکری کارشناس و فرهنگی بهره گزرفته می‌شود، گفت: جابجایی نیرو در تمامی نهاد‌ها امری طبیعی است، با توجه به اینکه آموزش و پرورش توان بالایی در تربیت نیرو دارد نیرو‌های بسیاری را به دیگر نهاد‌ها مامور کرده است به عنوان مثال از آموزش و پرورشی ها در سمت شهردار و معاون شهردار اشتغال داشتند و برخی اکنون در سمت معاون وزیر فعال هستند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش همواره سعی دارد با استفاده از ظرفیت‌های موجود بهترین خروجی را برای جامعه ذینفعان ایجاد کند، تعابیر نادرست و مختلفی که از تغییر و تحولات نیروی انسانی این وزارتخانه مطرح می‌شود، دور از انصاف است.

خرم بیان کرد: انتصابات مدیران کل ستادی در اختیار آموزش و پرورش و از افراد درون وزارتخانه است و وزیر همواره دغدغه معلمان را دارد تا با تدابیر اندیشیده مشکلات آنها را بر طرف کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار