جواد یحیوی: ممنوع التصویری در تلویزیون دیگر برایم اهمیتی ندارد

بازیگری حالم را خوب می کند

تهران (پانا) - جواد یحیوی می‌گوید بازیگری را از اجرای برنامه تلویزیونی بیشتر دوست دارد و دیگر ممنوع التصویری در تلویزیون آزارش نمی‌دهد.

کد مطلب: ۸۸۴۳۶۸
لینک کوتاه کپی شد
جواد یحیوی: ممنوع التصویری در تلویزیون دیگر برایم اهمیتی ندارد

مجری موفرفری و محبوب دهه هفتاد فعالیت خود را سال 1373 در رادیو شروع کرد و روند معروف شدن را از سال 1377 با برنامه طعم آفتاب به سرعت طی کرد و به همین سرعت هم از اجرا کنار گذاشته و برای همیشه ممنوع التصویر شد و برای ادامه فعالیت هنری به سراغ بازیگری و سینما آمد.

جواد یحیوی بازیگر فیلم «دنیا تنهایی کم ندارد» در گفت‌و گو با خبرنگار پانا، درباره موضوع این فیلم گفت: همانطور که از اسم این فیلم پیداست موضوع اصلی درباره تنهایی است، در «دنیا تنهایی کم ندارد» به چهار اپیزود فراموشی، خیال، ترس و تنهایی پرداخته می‌شود. چنین فیلم‌هایی همیشه برای مخاطب حرفی برای گفتن دارند و اصولاً آن بخشی از هنر، اصالت دارد که به موضوعات بنیادین ذهن آدم‌ها اشاره می‌کند.

این بازیگر با اشاره به نقش خود توضیح داد: در اپیزود «در انتهای خیال» را در این فیلم بازی می‌کنم، در این نقش با آرتیستی رو به رو هستیم که در فضای حرفه‌ای کارش خود را منزوی کرده، به نظر می‌رسد در گذشته اتفاقی افتاده که نمی‌تواند خود را از آن رها کند.

وی ادامه داد: زنی برای دعوت او به یک پروژه جدید مراجعه می‌کند و دیالوگ‌هایی که بین آن‌ها رد و بدل می‌شود او را به یاد گذشته می‌اندازد اما ویژگی‌هایی که برای بازیگر زن گذاشته‌ایم او را شبیه یک خیال کرده است. اسم کاراکتر من «کمال تمدن» است. او در یک تنهایی عمیق زندگی می‌کند اما در شغل خودش فعال است.
بازیگر نقش «کمال تمدن» با اشاره به سینمای هنر و تجربه توضیح داد: هر فیلمی که تولید می‌شود مخاطب خود را پیدا می‌کند، باتوجه به موضوع فیلم مخاطبان به تماشای فیلم می‌نشینند. همه فیلم‌ها شانس اکران عمومی در سالن‌های گسترده را پیدا نمی‌کنند مسئولان سینمای هنر و تجربه در تلاش برای ارائه فیلم‌ها در فضای حرفه‌ای و تجاری سینما هستند اما فکر می‌کنم چندان موفق نشده‌اند.
یحیوی با اشاره به اینکه فیلم «دنیا تنهایی کم ندارد» با پیگیری‌های افشین لیاقت توانسته این فیلم را به اکران عمومی در سینمای هنر و تجربه برساند گفت: سینمای هنر و تجربه با هدف حمایت از فیلمسازان جوان و فیلم‌های کوتاه، بلند و مستند شکل گرفت، اکران‌های مجلل برای فیلم‌هایی است که وقت و هزینه‌های گزافی هم برای آن‌ها مصرف شده و این موضوع در فیلم‌ها کاملاً پیداست.
وی افزود: نمی‌خواهیم خودمان را گول بزنیم در فیلم «دنیا تنهایی کم ندارد» افشین لیاقت که جوان و با استعداد است که بسیار سخت و با هزینه‌های فقیرانه موفق شده ایده خود را به تصویر بکشد و آن را به اکران برساند.

ممنوع التصویری در تلویزیون می توانست برای آینده من تاثیر منفی بیشتری بگذارد

این بازیگر که سال‌ها در تلویزیون ممنوع التصویر بوده تصریح کرد: هر آدمی که مشغول فعالیتی است که از راه آن امرار معاش می‌کند اگر موقعیتش تغییر کند در همه زندگی‌اش تغییر ایجاد می‌شود. وقتی 20 ساله بودم از حضورم در تلویزیون یا رادیو بسیار خوشحال می‌شدم اما حالا که به اندازه کافی تجربه کسب کرده‌ام و حتی یک شکست هم داشتم به خاطر تعاملاتی که انجام داده‌ام از خودم و زندگی‌ام توقعات جدیدی کسب کرده‌ام.
وی با اشاره به جنبه‌های مثبت و منفی ممنوع التصویری در تلویزیون بر زندگی شخصی‌اش عنوان کرد: این فضا فرصت فکر کردن درباره آینده به من داد و باعث تغییرات بزرگی بر زندگی‌ام شد. بخش بزرگی از ارتباطاتم از طریق تلویزیون شکل گرفت اما دچار فعل و انفعالات بسیاری شدم و دیدم نسبت به واقعیت تغییر کرد و از لحاظ فکری پخته‌تر شدم.
روش دیگری برای زندگی کردن انتخاب کرده‌ام
یحیوی افزود: از زمانی که در تلویزیون ممنوع التصویر شدم سعی کردم روش دیگری برای زندگی کردن انتخاب کنم و نبودم در این فضا دیگر برایم اهمیتی ندارد، حتی امروز فکر می‌کنم که حالم بسیار بهتر از روزهایی است که در تلویزیون بودم. من هم مانند تمام افرادی که موقعیت کار رسمی از آنها گرفته شده است، ناراحت شدم، بی انگیزه شدم، خسته شدم؛ ولی زمانی که به بخش‌های درونی‌ام بیشتر رسیدگی کردم، امیدهای جدیدی در دلم به وجود آمد.

تلویزیون محلی برای آزمون و خطا بود

این بازیگر با اشاره به علاقه‌اش به بازیگری گفت: شاید من را از یک ساختمان بیرون کرده باشند اما نتوانستند از دنیای هنر و فرهنگ بیرون کنند. تلویزیون مانند محلی برای آزمون و خطا برای من بود حالا که با آن شرایط کنار آمده‌ام بازیگری برایم حتی جذاب‌تر از مجری‌گری است.

قابل ذکر است، لعیا زنگنه، سید جواد یحیوی، حبیب اعتصام، رومینا دوراخان، ماندانا پیشه ور، سپیده سروش، مهسا زاهد، کامبیز نادعلی، علیرضا افغان و پویان فقیری بازیگران "دنیا تنهایی کم ندارد" هستند و در خلاصه داستان فیلم آمده است: مسن‌ترها می گن؛ خوشحال بودیم اما نمی دونستیم خوشحالیم. فقیر بودیم اما نمی دونستیم فقیریم. تنها بودیم اما نمی دونستیم تنهاییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار