الهام حمیدی و لیلا اوتادی با«تخته گاز» به سینما می‌آیند

تهران (پانا) –- دو فیلم جدید «تخته گاز» و «دِرِساژ» از چهارشنبه هفته جاری بر پرده سینماهای کشور اکران خواهند شد.

کد مطلب: ۸۸۴۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد
الهام حمیدی و لیلا اوتادی با«تخته گاز» به سینما می‌آیند

«درساژ» به کارگردانی پویا بادکوبه فیلمی ایرانی در ژانر درام محصول سال ۱۳۹۶ است. این فیلم جایزه بخش نسل جشنواره برلین ۲۰۱۸ و بهترین فیلم اول سی و سومین جشنواره بین‌المللی فجر را کسب کرده است. علی مصفا، شبنم مقدمی، یسنا میرطهماسب و نگار مقدم بازیگران اصلی آن هستند.

این فیلم سینمایی به تهیه کنندگی روح الله برادری و سمیرا برادری تاکنون در جشنواره‌های مختلفی مانند جشنواره جهانی فجر، برلین ۲۰۱۸، گرانادا، سیدنی استرالیا، شانگهای، ملبورن و افق‌های لهستان به نمایش در آمده است. حاصل حضور «درساژ» در این جشنواره‌ها، علاوه‌بر تحسین بینندگان و منتقدان، جوایزی مانند جایزه ویژه هیئت داوران، سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول جشنواره فجر و جایزه بهترین بازیگر زن بخش «استعدادهای جدید آسیا» در بیست و یکمین جشنواره فیلم شانگهای بوده است.

«درساژ» داستان دختر نوجوانی است که طی یک شیطنت نوجوانانه مرتکب جرمی می‌شود و بعد در واکنش به این اتفاق با ابعاد چندگانه‌ جهان اطراف خود روبه‌رو می‌شود. ابعادی که همگی قصد عبور از مرزهای او را دارند.

پویا بادکوبه پیش از «درساژ» فیلم‌های کوتاه «گنجشک»، «دروغ»، «سیگار» و «همسایه طبقه بالا» را ساخته است. علی مصفا نیز در فیلم‌هایی مانند «پله آخر»، «خوک» و «در دنیای تو ساعت چند است؟» نقش آفرینی کرده است.

این فیلم به سرگروهی پردیس زندگی در سراسر کشور به نمایش در می‌آید

تخته گاز یک کمدی اجتماعی

فیلم «تخته گاز» به کارگردانی محمد آهنگرانی نیز از چهارشنبه بروی پرده سینماها خواهد رفت.

سام درخشانی، کامبیز دیرباز، الهام حمیدی، لیلا اوتادی، رز رضوی، بیژن بنفشه‌خواه، داریوش فرهنگ، نیما شاهرخ‌شاهی، پرستو صالحی و امیرعلی معروف دیگر بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

«تخته گاز» یک کمدی-اجتماعی است و در خلاصه داستانش آمده است: «سلیمان قطار خنده را به قصد اثبات مرد بودنش در خانواده و جامعه تخته گاز می راند، چرا که به هزار و یک دلیل زیر سوال قرار گرفته شده و خود او خود نیز به این امر واقف شده و درصدد رفع نواقص خود برآمده است. او در این بین فضای شاد و مفرحی را برای مخاطبین به ارمغان می آورد و در این مسیر فراز و نشیب هایی را پشت سر می گذارد و در ایستگاههای مختلف خنده توقفی می کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار