اولویت شاخص‌های استاندارد سازی در مدارس غیر دولتی

اردبیل (پانا) - عضو مجمع نمایندگان اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: موسسان مدارس غیر دولتی، شاخص های استاندارد سازی را در اولویت قرار دهند.

کد مطلب: ۸۸۴۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد
اولویت شاخص‌های استاندارد سازی در مدارس غیر دولتی

میرحمایت میرزاده در جلسه شورای نظارت اردبیل با تاکید بر تامین نیروی انسانی مجرب در مدارس غیر دولتی، اظهار داشت: به موسسانی که برای تاسیس مدارس غیر دولتی مجوز صادر می شود علاوه بر فیلتر گزینش بایستی در شورای نظارت هم مورد بررسی قرار گیرند.

او در ادامه از مسئولان آموزش و پرورش و نوسازی استان خواست تا شاخص های استاندارد سازی به خصوص سیستم های گرمایشی برای موسسان مدارس غیر دولتی شفاف سازی شود.

نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به بازدید کارشناسان آموزش و پرورش از مدارس غیر دولتی در خصوص سیستم های گرمایشی تا پایان سال خبر داد و گفت: بازخورد این بازدیدها به شورای نظارت مرکزی ارسال شود.

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل نیز در این جلسه با بیان اینکه 43 هزارو 535 نفر دانش آموز در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند، گفت: 957 مدرسه غیر دولتی در استان اردبیل فعالیت می کنند .

احمد ناصری با عنوان اینکه توسعه بخش غیر دولتی یکی از اولویت های وزارت آموزش و پرورش است، اظهار داشت: یک پنجم از آموزش و پرورش استان را بخش غیر دولتی تشکیل می دهد .

او با اشاره به اینکه 18 درصد دانش آموزان استان در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند، خاطر نشان ساخت: 18هزارو 646 نفر نوآموز در دوره پیش دبستانی، 14 هزارو 559 نفر دانش آموز در دوره ابتدایی و بیش از 10 هزار نفر دانش آموز هم در متوسطه دوره اول و دوم در مدارس غیر دولتی در حال تحصیل هستند .

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه مدارس غیر دولتی با ایجاد اشتغال برای نیروهای آزاد در راستای کاهش نرخ بیکاری گام موثری برداشته است، تصریح کرد: بیش از 5 هزار نفر نیروی آزاد و بازنشسته در مدارس و مراکز غیر دولتی مشغول به فعالیت هستند .

ناصری همچنین از فعالیت 960 مرکز غیر دولتی در استان خبرداد و گفت: 30 هزار دانش آموز استان بصورت شناور از خدمات آموزشی این مراکز بهره مند می شوند .

او با تاکید بر نظارت و ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی در مدارس غیر دولتی، اذعان داشت: با توجه به اینکه موسسین مدارس غیردولتی و همچنین مراکز آموزش علمی عمدتا از نیروهای آموزش و پرورش هستند، معتقدیم که نظارت درونی و رعایت شاخص ها و اصول های تعیین شده در سند تحول بنیادین بسیار کارساز خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار