معاون آموزش متوسطه :چهار مدرسه کرمانشاه رتبه ممتاز کشوری در برنامه تعالی را کسب کردند

کرمانشاه (پانا) - معاون آموزش متوسطه استان کرمانشاه از موفقیت چهار مدرسه مجری برنامه تعالی استان کرمانشاه در کسب رتبه ممتاز کشور خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۴۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش متوسطه :چهار مدرسه کرمانشاه رتبه ممتاز کشوری در برنامه تعالی را کسب کردند

محمد رضا بسامی معاون آموزش متوسطه افزود: در سال تحصیلی 97-1396 تعداد 461 آموزشگاه از دوره های مختلف تحصیلی مجری برنامه تعالی بودند و بر اساس ارزیابی‌های استانی تعداد 11 آموزشگاه به دبیرخانه مرکزی تعالی مدیریت مدرسه معرفی شدند، و در شهریور ماه سال 1397 توسط ارزیابان کشوری مورد ارزیابی قرار گرفتند و چهار آموزشگاه(1- مدرسه شاهد شهید بارانیان از ناحیه یک 2- مدرسه دخترانه شاهد شهید حقیقی پاک از ناحیه دو 3- مدرسه عصمتیه از ناحیه دو4- مدرسه الزهرا از شهرستان سنقر و کلیایی) موفق به کسب رتبه ممتاز کشوری در برنامه تعالی مدیریت مدرسه شدند.

وی گفت: برنامه تعالی مدیریت مدرسه، برنامه‌ای است که با هدف ترویج و تقویت سیستم خودارزیاب در درون مدرسه، ارتقای کیفیت آموزشی و مشارکت مسئولان، والدین و دانش آموزان در اداره مدرسه اجرا می شود.

گفتنی است : هر نهاد و سازمان برای رشد و بهبود عملکرد نیازمند برنامه و الگوست و نهاد آموزش و پرورش نیز از این امر مستثنی نیست. برنامه تعالی مدیریت مدرسه با تکیه بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با ارائه الگو برای ارتقای مدیریت مدارس و مبتنی بر رویکرد مدرسه محوری، برنامه محوری، مشارکت و خودارزیابی، شرایطی را برای تعیین اهداف و برنامه‌های عملیاتی مدرسه، شناسایی ظرفیت‌ها و توانایی‌های عوامل موثر در مدیریت مدرسه و دستیابی به این اهداف فراهم کرده است. این برنامه، اداره و رهبری آموزشی مدرسه در همه ابعاد آن و ارتقای کیفیت آموزشی مدارس را هدف قرارداده و براساس اجرای برنامه تعالی مدیریت مدرسه، آموزش و پرورش به سیستم آموزشی پاسخگو سوق پیدا خواهد داد.

این برنامه یک مدل آموزش نیروی انسانی است که مبتنی بر محیط کار و یادگیری تیمی و درون محیط کار است و مدرسه به عنوان یک محیط یادگیری برای این مدل معرفی شده است. در برنامه تعالی مدیریت مدرسه تلاش می شود تا هویت متعالی در دانش‌آموزان شکل گیرد و در طول آموزش‌های علمی به مهارت‌های شغلی، انسانی و فردی نیز مسلط شوند.هدف از اجرای برنامه تعالی مدیریت مدرسه کیفیت بخشی و استانداردسازی مدرسه است. بر اساس راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، برنامه تعالی مدیریت مدرسه شاخص‌های کیفیت ساز دارد که توسط تیم ارزیابی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

هدف از اجرای برنامه تعالی مدیریت مدرسه تنها ارتقای توانمندی‌های مدیر مدرسه نیست، این برنامه در راستای رشد مدیریت مدرسه و با مشارکت همه ارکان مدرسه از جمله شورای معلمان، شورای مدرسه، انجمن اولیاء و مربیان و شورای دانش‌آموزی و مدیر مدرسه سعی می کند که شاخص‌های درون مدرسه‌ای را براساس سیستم خودارزیابی ارتقاء دهد.

نتایج ارزیابی پایانی مدارس مجری برنامه تعالی مدیریت مدرسه در استان کرمانشاه اعلام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار