قم میزبان نخستین اجراهای تماشاخانه سیار جدید کانون

قم (پانا) - پیک امید تماشاخانه سیار کانون که برای نخستین ‌بار در جشنواره‌ تئاتر همدان از آن رونمایی شده است‌، با سفر به شهرها و روستاهای استان قم فعالیت رسمی ‌خود را آغاز کرد.

کد مطلب: ۸۸۴۲۵۴
لینک کوتاه کپی شد
قم میزبان نخستین اجراهای تماشاخانه سیار جدید کانون

شهرها و روستاهای استان قم از روز چهاردهم دی تا بیست و هشتم این ماه میزبان نمایش «پاهای خانم هزارپا» هستند.

با توجه به فرسودگی تریلی سیار قدیمی ‌کانون، چندی پیش از تریلی جدیدی رونمایی شد که مجهز به صفحه‌نمایش نیز هست و ازاین‌پس امکان نمایش فیلم برای کودکان در مناطق دورافتاده کشور را فراهم آورده است و در اولین گام این تماشاخانه به استان قم سفرکرده و با عوامل نمایش همراه شده است. نمایش «پاهای خانم هزارپا» به کارگردانی مهدی خجستگی با مشارکت و نقش‌آفرینی نوجوانان دارای نیازهای ویژه تولید و به همت هنرمندان این استان تهیه‌شده است. این نمایش پیش‌تر نیز در مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون به روی صحنه رفته است و طبق هماهنگی‌های صورت گرفته این گروه نمایشی در میان خردسالان‌، کودکان، نوجوانان و بزرگ‌سالان داستانی فانتزی را نقل می‌کنند. داستان درباره‌ هزارپایی است که از دست و پای خود خسته شده است. در این میان او با یک کرم آشنا می‌شود و هرکدام به‌واسطه توانایی‌هایشان این امکان را ‍پیدا می‌کنند جلوی یک واقعه بزرگ را بگیرند.

29 روستا همچون جنداب، قاهان، پاچیان، جنت‌آباد، ورجان، کوه‌سفید و... از بخش‌های سلفچگان، خلجستان، جعفریه، مرکزی و کهک استان قم میزبان «پیک امید» تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری است.

با اعلام مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در ماه بهمن و اسفند نیز این تریلی به دیگر استان‌های کشور سفر می‌کند.

استفاده از فرصت‌های برابر آموزشی و فرهنگی و تحقق عدالت فرهنگی، استفاده از خدمات فرهنگی برای همه کودکان و نوجوانان، توجه به تعلیم و تربیت و زندگی در شرایط سخت، برخی از اهداف تولید این اثر هنری عنوان‌شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار