استاندارکردستان از عدم سرمایه‌گذاری سازمان‌های توسعه‌ای در کردستان گلایه کرد

سنندج(پانا)-استاندار کردستان با تاکید بر وجود ظرفیت های گوناگون تولید در استان از عدم سرمایه گذاری سازمان های توسعه ای در کردستان گلایه کرد.

کد مطلب: ۸۸۴۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد
استاندارکردستان  از عدم سرمایه‌گذاری سازمان‌های توسعه‌ای در کردستان گلایه کرد

بهمن مرادنیا استاندار کردستان در دیدار با تیم کاری پژوهشکده فناوری نهاد ریاست جمهوری و بحث در خصوص پروژه تولید سند ۵ ساله علم و فناوری استان، کردستان را استانی جوان و خوشفکر عنوان و خاطرنشان کرد: ما در بهره گیری از منابعی که متعلق به استان است با محدودیت مواجه هستیم که اگر این محدودیت ها برطرف شود بخشی از مشکل بیکاری استان رفع می شود.
وی در این خصوص اظهار داشت: در حوزه کشاورزی چند طرح بزرگ از جمله تبدیل زمین های دیم به آبی، طرح توسعه باغات استان و تبدیل استان به قطب تولید پروتیین کشور ارائه شده که اگر اجازه استفاده از منابع آبی استان را داشته باشیم می تواند اشتغالزایی و ایجاد ارزش افزوده بالایی داشته باشد.
مرادنیا به ظرفیت های معدنی استان نیز اشاره کرد و افزود: در کردستان معادن مختلفی از طلا و سنگ آهن تا دیگر سنگ های معدنی وجود دارد اما سازمان های توسعه ای کشور در کردستان سرمایه گذاری نمی کنند و ارزش افزوده زیادی در استان ایجاد نمی شود.
استاندار کردستان از مرز به عنوان یکی دیگز از ظرفیت های ارزشمند استان نام برد و خاطرنشان کرد: به دلیل وابستگی های فرهنگی دو طرف مرز، سرمایه گذاران زیادی از اقلیم مایل به سرمایه گذاری در استان کردستان هستند اما با محدودیت مواجه می شوند و از سوی دیگر بحث ایجاد منطقه آزاد (بانه و مریوان) به عنوان ظرفیتی برای تولید و صادرات، مدت زیادی در مجلس معطل ماند.
وی همچنین از طولانی شدن وعده سرمایه گذاری بنیاد برکت در استان گلایه کرد و گفت: انگیزه و اراده لازم برای سرمایه گذاری در کردستان وجود ندارد و این دیدگاه با مباحث اشتغال و توسعه فاصله دارد.
شایان ذکر است، پروژه تولید سند ۵ ساله علم و فناوری متعلق به وزارت علوم و تحقیقتت است که در کردستان با همکاری استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و پارک علم و فناوری انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار