دانایی فر: برای ورود به بازار ۵۰۰ میلیونی جهان عرب، باید از عراق و سوریه وارد شد

سنندج (پانا) - دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه، تجارت با جهان عرب را برای کشور لازم دانست وگفت: برای ورود به بازار ۵۰۰ میلیونی جهان عرب باید از عراق و سوریه وارد شویم.

کد مطلب: ۸۸۴۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد
دانایی فر: برای ورود به بازار ۵۰۰ میلیونی جهان عرب، باید از عراق و سوریه وارد شد

حسن دانایی‌فر دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه در سی و یکمین نشست گفتگوی دولت و بخش خصوصی کردستان، با اشاره به اینکه عراق و سوریه در آستانه ورود به بازسازی هستند، گفت: در صدور خدمات فنی مهندسی نداریم و امیدواریم در سال ۲۰۱۹ بتوانیم در صدور این خدمات موفق تر باشیم.
وی از همکاری با عراق در بخش های صدور کالا، گردشگری، انرژی و خدمات فنی مهندسی خبر داد و افزود: سال گذشته ۶ میلیون زائر بین دو کشور تردد کرده اند که ۷۲% گردشگران خارجی ایران زائران عراقی و ۷۵% گردشگران خارجی عراق نیز زائران ایرانی بوده اند.
دانایی فر ارزش صادرات سال گذشته به عراق را ۶/۴ میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: پیش بینی می کنیم صادرات امسال به ۸/۱ میلیارد دلار برسد.
وی به صدور ۱۲۰۰ مگاوات برق از طریق۳ خط و همچنین انتقال ۲۴ میلیون مترمکعب گاز از ۲ خط، به عراق خبر داد و یادآور شد: عراق رتبه اول صادرات ایران را به خود اختصاص داده است.
دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه، بر لزوم ایجاد شرکت هایی برای توسعه گردشگری سلامت تاکید کرد و گفت: دفاتر این شرکت ها باید در اقلیم و با دید جذب گردشگر از بصره و بغداد و سایر استان های عراق ایجاد شود.
وی در ادامه اظهار داشت: در سوریه نیز اراده سیاسی برای فعالیت اقتصادی وجود دارد، کارخانه های زیادی آنجا نیازمند بازسازی و سرمایه گذاری هستند.
دانایی فر متذکر شد: اقتصاد و امنیت هر دو مهم هستند و نباید هیچکدام قربانی دیگری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار