استاندار کردستان : راه آهن به عنوان یک طرح ویژه برای کردستان، تا مرز باشماق کشیده شود

سنندج(پانا)-استاندار کردستان گفت: اگرچه در زمینه تکمیل راه آهن سنندخ خوب کار شده اما لازم است به عنوان یک طرح ویژه برای کردستان، تا مرز باشماق کشیده شود.

کد مطلب: ۸۸۴۲۰۲
لینک کوتاه کپی شد
استاندار کردستان : راه آهن به عنوان یک طرح ویژه برای کردستان، تا مرز باشماق کشیده شود

بهمن مرادنیا استاندار کردستان در سی و یکمین نشست گفتگوی دولت و بخش خصوصی با یادآوری ارتباطات و تفاهم فرهنگی اقلیم کردستان با استان کردستان، گفت: ما امروز نیاز داریم بخشی از ارتباطات که کم شده دوباره پررنگ شود.
وی در این نشست که با حضور دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه برگزار شد، با تاکید بر توان استان در بحث گردشگری سلامت، نبود خط هوایی را مشکل این حوزه دانست و افزود: اگر بخواهیم گردشگری داشته باشیم باید خط هوایی سنندج - سلیمانیه ایجاد شود.
وی تبدیل مرز سیرانبند بانه به مرز رسمی را در گسترش تبادلات مرزی، گردشگری سلامت و همچنین حل و فصل مسائل امنیتی تاثیرگذار دانست.
مرادنیا با یادآوری اینکه توسعه صادرات جزو اهداف کشور است، اقلیم را فرصت خوبی برای کردستان عنوان کرد و از میهمان نشست خواست با طرح مساله توسعه ارتباط اقلیم و کردستان در دولت در به ثمر رسیدن آن تلاش کنند.
استاندار، راهگشایی برای بازگشت نیروهای کارگری و مهندسی استان به اقلیم را راهی برای صادرات سایر خدمات و همچنین کالا دانست و تاکید کرد: مباحث مربوط به مرز سیرانبند بانه، سیف سقز و مشکلات باشماق باید به فوریت حل شود.
وی همچنین به گلایه های تجار کردستان از دریافت هزینه های گزاف و متعدد و عدم پذیرش حمل یکسره بار از سوی اقلیم اشاره کرد و خواستار برگزاری نشست و مذاکره با اقلیم در این خصوص شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار