رئیس اداره محیط ‌زیست هندیجان در گفت‌وگو با پانا اعلام کرد:

برداشت ماسه و صدف های بندر بحرکان هندیجان مجوز محیط زیستی ندارد

هندیجان (پانا)- زمزمه های برداشت ماسه و صدف های بندر بحرکان هندیجان سبب شده افکار عمومی و مردمی از این موضوع ناراحت و از مسئولان خواستار ممانعت از برداشت صدف ها شده اند.

کد مطلب: ۸۸۴۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد
برداشت ماسه و صدف های بندر بحرکان هندیجان مجوز محیط زیستی ندارد

به گزارش خبرگزاری پانا از بندر هندیجان، بندر بحرکان هندیجان از زیباترین بنادر استان خوزستان است که علاوه بر بحث صید و صیادی موضوعاتی چون گردشگری و ساحل سازی برای جذب گردشگر در دستور کار دولت است.
در سفر رسمی معاون اول رئیس جمهور به استان خوزستان و تشکیل جلسه هیئت دولت در استان خوزستان موضوع ایجاد منطقه گردشگری در بندر بحرکان هندیجان به تصویب رسیده و اعتبارات لازم جهت ایجاد زیر ساخت ها به آن داده شده است.
اما در حاضر حاضر یک فرد پیمانکار غیره بومی با اخذ مجوز که در سال های بسیار دور صورت گرفته قصد برداشت همه ماسه و صدف های منطقه گردشگری بندر بحرکان را دارد که لطمات جبران ناپذیری به محیط زیست و منطقه می زند.
یکی از شهروندان هندیجانی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا در بندر هندیجان، اظهار داشت: ما مردم مخالف هرگونه برداشت صدف هستیم و اجازه نمی‌دهیم حقوق ما توسط هر فردی پایمال شود. ما از اقدامات مسئولان در جلوگیری از برداشت ماسه و صدف‌ها حمایت می‌کنیم.
مصطفی حق زاده رئیس اداره محیط ‌زیست هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار پانا در بندر هندیجان، اظهار داشت: برداشت صدف و ماسه در بندر بحرکان هندیجان هیچ‌گونه مجوز محیط زیستی ندارد؛ و هرگونه اجرای طرح‌ها در سطح شهر باید با اداره محیط ‌زیست هماهنگی کرده و درخواست ارائه دهند.
وی افزود: هرگونه برداشتی در بندر بحرکان صورت گیرد ما اقدام قانونی علیه این افراد را انجام خواهیم داد. ما در خصوص مجوزهای محیط‌ زیست شرایط منطقه را در نظر می‌گیریم.
لازم است مسئولان نسبت به حساسیت ها و مخالفت های مردمی و محیط زیستی هرگونه برداشتی را متوقف کرده و مجوز صادره را ابطال کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار