مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد: مرگ 62 نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج

ساری (پانا) - مدیر کل پزشکی قانونی مازندران از مرگ 62 نفر در 9 ماهه سال جاری بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان و افزایش 2 درصدی این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۴۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد: مرگ 62 نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج

علی عباسی ضمن بیان این خبر، اعلام کرد که از کل فوتی‌های مسمومیت با قرص برنج در استان 37 نفر مرد و ما بقی زن هستند.

همچنین شهرستان های ساری با 15، بابل با 10 و آمل با 9 نفر فوتی به ترتیب بیشترین آمار تلفات قرص برنج را به خود اختصاص داده‌اند. این در حالی است که آمار مسمومیت با قرص برنج در شهرستان‌های نور یک فوتی گزارش شده است.

بر اساس این گزارش ماه‌های مرداد با 12، شهریور با 10 و تیر با 8 مورد بیشترین فوتی و ماه آبان با 4 مورد کمترین فوتی را داشته است.


ضرورت اعمال تدابیر سختگیرانه برای جلوگیری از توزیع قرص برنج

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران با تاکید بر اعمال محدودیت های جدی تردر دسترسی افراد به این ماده مهلک و نیزبرخورد با توزیع کنندگان آن و بالابردن آگاهی کسانی که به قصد تهدید خانواده ها، جان خود را به خطر می‌اندازند، افزود: »قرص برنج یا همان فسفید آلومینیوم از سمی ترین آفات شیمیایی است که علی رغم ممنوعیت واردات، خرید و فروش، توسط کشاورزان برای مقابله با آفت برنج استفاده می شود.»

او گفت: «علائم استفاده از قرص برنج که هیچ پادزهر مشخصی هم ندارد بعد از 10 تا 15 دقیقه نمایان می شود و ممکن است 6 ساعت پس از مصرف آن، مرگ اتفاق بیافتد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار