رئیس سازمان دانش آموزی استان همدان گفت:

هدف از برگزاری مانور زلزله ارتقاء مهارت اجتماعی دانش آموزان است

همدان (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی استان همدان ضمن اشاره به این که مانور زلزله هرسال به صورت همزمان درسراسر کشور برگزار می شود، هدف از اجرای این مانور را آموزش مهارت پناهگیری و خروج امن از مدرسه بیان کرد.

کد مطلب: ۸۸۴۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد
هدف از برگزاری مانور زلزله ارتقاء مهارت اجتماعی  دانش آموزان  است

رضا میرزایی رئیس سازمان دانش آموزی همدان در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان عنوان کرد: مانور زلزله هفتم آذرماه در سراسر مدارس استان همدان با شعار مدرسه ایمن-جامعه تاب آور برگزار شد.
رضا میرزایی اظهار کرد: قبل از اجرای مانور جلسات متعددی بین ارگان های مختلف از جمله جمعیت هلال احمر، اداره آموزش و پرورش، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، صدا و سیما، مرکز مدیریت بحران، فوریت های پزشکی و اداره کل نوسازی مدارس در سازمان دانش آموزی جهت هماهنگی اجرای مانور برگزار شد.

رئیس سازمان دانش آموزی بیان کرد: طبق گزارش های ارسال شده، همدان مدعی کسب رتبه نخست در مانور زلزله کشور است.
میرزایی با اشاره به آموزش نحوه امداد رسانی و نجات توسط هلال احمر گفت: اجرای مانور در استان همدان با ۳۸۳۷ دانش آموز در ۱۹واحد و در ۵۰ ساعت کلاس آموزشی صورت گرفت.
رئیس سازمان دانش آموزی ادامه داد: چندین مدرسه برای اجرای مانور زلزله مورد بازدید قرار گرفت که با توجه به دستورالعمل و بررسی های لازم، مدرسه شهید مفتح به عنوان مدرسه نمادین جهت اجرای مانور انتخاب شد که بعد از آن مدیر مدرسه، دانش آموزان، اهالی محل و والدین چهل روز تحت آموزش های لازم توسط هلال احمر قرار گرفتند.
میرزایی مهمترین مأموریت سازمان دانش آموزی را آموزش و ارتقاء مهارت اجتماعی دانش آموزان دانست و گفت: با توجه به اهمیت مانور، چهل روز قبل از اجرای آن مسابقه مقاله نویسی، انشاء نویسی، نقاشی و طراحی در تمامی مدارس برگزار شد همچنین جهت آگاهی از زمان اجرای مانور پوسترهایی چاپ و در بین مدارس توزیع شد.

معصومه جدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار