معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان مالیاتی خبر داد

 عوارض خروج از کشور به صورت سیستمی به مسافران برگردانده می‌شود

تهران (پانا) - معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور از استرداد سیستمی عوارض خروج از کشور به اشخاصی که موفق به خروج از کشور و استفاده از وجوه واریزی نشده‌اند، خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۴۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
 عوارض خروج از کشور به صورت سیستمی به مسافران برگردانده می‌شود

به گزارش سازمان امور مالیاتی، محمد مسیحی گفت: در جهت رفاه حال مسافران و سهولت پرداخت عوارض خروج از کشور، امکان پرداخت وجوه مزبور از طریق درگاه‌های اینترنتی بانک ملی ایران به نشانی www.bmi.ir و سامانه عملیات الکترونیکی نظام مالیات بر ارزش افزوده به نشانی www.evat.ir فراهم شده است.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور گفت: علاوه بر این دو سامانه، پرداخت عوارض از طریق کانال‌های پرداخت شامل دستگاه‌های pos، دستگاه‌های cashless، دستگاه‌های کیوسک، اپلیکیشن موبایل بله و اپلیکیشن موبایل آیوا نیز به صورت سیستمی ایجاد شده است.

وی گفت: همچنین استرداد سیستمی عوارض خروج از کشور برای اشخاصی که موفق به خروج از کشور و استفاده از وجوه واریزی نشده‌اند نیز از طریق سامانه عملیات الکترونیکی نظام مالیات بر ارزش افزوده به نشانی www.evat.ir امکان‌پذیر است.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه پرداخت عوارض خروج از کشور صرفا باید به نام و با شماره ملی شخص مسافر صورت پذیرد، گفت: در صورت درج اشتباه شماره ملی امکان خروج مسافر از کشور با رسید مزبور میسر نیست.

مسیحی اضافه کرد: استرداد عوارض خروج از کشور صرفا به حساب شخصی که شماره ملی ایشان در رسید پرداخت درج شده واریز می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به نبود محدودیت زمانی در استفاده از وجوه واریزی در هر سال، در صورتیکه امکان استفاده از وجوه واریزی به دلیل خارج‌نشدن میسر نشود، می‌توان از پرداختی مزبور در سفرهای بعدی استفاده کرد بنابراین نگهداری رسید شماره پیگیری وجوه پرداختی توسط فرد الزامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار