برگزاری نشست زمستانی انجمن ادبی مهتاب نیشابور

نیشابور (پانا ) - ششمین نشست انجمن ادبی مهتاب نیشابور با حضور کارشناس آفرینشهای ادبی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان رضوی و اعضای مراکز درمرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان باغ ملی این شهر برگزار شد

کد مطلب: ۸۸۴۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری  نشست زمستانی  انجمن ادبی مهتاب نیشابور

کارشناس آفرینشهای ادبی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان رضوی در این نشست اظهارکرد: شما وارثان سالها تلاش و کوشش اجداد خود باپیشینه غنی نیشابور هستید که آثاری بسیار ماندگار را در ادبیات ایران و چه بسا جهان به ثبت رسانیده اند .

محبوبه بزم آرا گفت: همین مسئله است که آثار اعضاء مراکز نیشبابور را در گذشته و امروز متمایز و دارای اهمیت می کند و این مسئله را در ذهن متبادرمی سازد که شعر و ادبیات در تار و پود مردم نیشابور نهادینه شده است.

وی افزود: درآثار شما تعدد تشبیهات به چشم می خورد و به مخاطب اجازه نمی دهید که بر روی آنها مکث و تمرکز کند وبهتر است برای هر تصویر زمینه چینی کنید و بعد به منظره و تشبیه بعدی بپردازید .

بزم آرا یادآورشد: بیشتر آثار شما در قالب یادداشت ادبی نوشته شده است که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است و می توانید در این قالب موضوعات را از دنیای خود و تجربیاتی که متعلق به شماست وام بگیرید.

وی عنوان کرد: ایجاز در نثر ادبی و شعر کمک شایان توجهی به زیبایی اثر می کند و چه بهتر که در استفاده از این صنعت ادبی کشف را بر عهده شنونده اثر بگذارید که در این صورت او در لذت درک شعر و سبک شما شریک می شود ودر واقع اثر خوب باید به گونه ای نوشته شود که حتی اگر به زبان دیگری هم ترجمه شد،به همان مقدار لذت به مخاطب بدهد که در زبان معیار و اصلی اتفاق می افتد.

کارشناس آفرینشهای ادبی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان رضوی تصریح کرد: بهتر است از چیزهایی که درباره آنها کمتر شنیده و خوانده اید بنویسید و بکر بودن آثار خود را غنای بیشتری ببخشید همچنین می توانید در نوشته های خود احساسات مختلف را تلفیق کنید و آثار خود را دیدنی ، شنیدنی و حتی نوشیدنی و لمس کردنی کنید و با خلق تصویر های مختلف ، در نوشته های خود جلوه گری کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار