گردهمایی گزینشگران آموزش و پرورش استان تهران برگزار شد

تهران (پانا) - گردهمایی گزینش‌گران آموزش و پرورش و مراسم تودیع مدیر هسته گزینش استان تهران صبح امروز در تالار فرهنگیان آموزش و پرورش منظقه ۱۴ تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۳۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد
گردهمایی گزینشگران آموزش و پرورش استان تهران برگزار شد

مریم اجاقی، مدیرآموزش و پرورش منطقه ۱۴ در این مراسم سالگرد تشکیل گزینش را به گزینشگران تبریک گفت و بر رعایت اخلاق در همه کارها و به ویژه در عرصه تعلیم و تربیت تاکید کرد.

در ادامه هوشنگ میرشفیعی، نماینده مدیران آموزش و پرورش شهر تهران نیز سالگرد تشکیل گزینش را تبریک گفت. او افزود: «مدیران گزینش شب و روز تلاش می‌کنند تا به عهدی که بسته‌اند وفا کنند و بهترین افراد را به عرصه تعلیم و تربیت وارد کنند.»

حجت‌الاسلام محمدمهدی رضایی، معاون آموزش هیات عالی گزینش نهاد ریاست‌جمهوری سخنران بعدی این مراسم بود. او گفت: «حساسیت گزینش در آموزش و پرورش بالاست چون قرار است افرادی را به عرصه مهم تعلیم و تربیت وارد کنند.»

او ادامه داد: «فکر نمی‌کنم کسی در عالم پیدا شود که گزینش را بد بداند اما در معیارهای گزینش همیشه بحث‌هایی وجود دارد.»

رضایی گزینش آموزش و پرورش را مادر همه گزینش‌ها دانست و گفت: «گزینش از آموزش و پرورش شکل گرفت و به حق هم در سال‌های مختلف حمایت لازم را هم از آن داشته است.»

او گفت: «امروز حرکت نظام اسلامی رو به پیشرفت است و در دهه پیشرفت و عدالت هستیم. شما آموزش و پرورشی‌ها بودید که توانستید افرادی را تربیت کنید که اکنون مدافع کشور هستند و برای آن مجاهدت می‌کنند.»

رضایی گفت: «اکنون ما باید براساس معیارها و بهبود معیارها، افرادی را برای دهه پنجم انقلاب تربیت کنیم و گزینش‌گران در این مهم نقش بسیار پررنگی دارند. باید فرصت‌ها و تهدیدها را به خوبی بشناسیم.»

او همچنین بر استفاده هیات عالی گزینش از طرح‌های گزینش‌گران آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: «باید همه گزینش‌های کشور از طرح‌ها و تجربیات آموزش و پرورش استفاده کنند.»

محمد محمدی، رئیس سابق هسته گزینش آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه این مراسم گفت: «موفقیت ما در گرو سواد و مهارت زندگی است. خدا را شاکریم که کماکان خار چشم دشمنان و مایه خوشحالی مظلومان جهان هستیم. خوشحالی ما گزینش‌گران در این است که توانسته‌ایم نسل جدید پای‌بند به ارزش‌‌ها را تربیت کنیم.»

او افزود: «دشمن با پوشش‌های مختلف سیاسی، حقوق بشر و... به میدان می‌آید و ما می‌دانیم که بحث نفوذ جدی است و مرکز توجه دشمن، نظام اسلامی است. ما تمام تلاش‌مان این است تا معلمی تربیت کنیم که آگاه به مسائل روز و هوشیار باشد تا الگویی برای فرزندان شود. نیرویی که به مدارس فرستاده می‌شود و فرزندان مردم به دست او سپرده می‌شود باید هوشیار و آگاه باشد.»

او گفت: «به مرور زمان ماموریت گزینش‌گران سخت‌تر هم می‌شود و باید آنها هم به وظیفه خود به خوبی عمل کنند.»

در ادامه این برنامه مدیر جدید هسته گزینش آموزش و پرورش پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت سالروز صدور فرمان تشکیل گزینش را قرائت کرد و گفت: «امیداورم بنده هم بتوانم با عملکردی که از خود به جای می‌گذارم پاسدار راه خوب و روشن همکاران خوبم باشم.»

عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران نیز سخنران آخر این برنامه بود. او گفت: «نیروی انسانی مهمترین سرمایه امروز جامعه است، کشورهایی زیادی بوده‌اند که منابع زیادی داشته‌اند اما نیروی انسانی نداشته‌اند و راه به جایی نبرده‌اند.»

فولادوند ادامه داد: «آموزش و پرورش به عنوان نهاد آموزش‌دهنده و پرورش‌دهنده کشور شناخته می‌شود و در راس این مجموعه هسته گزینش قرار دارد که جانانه هرچند نامهربانی‌هایی را از سوی ضد انقلاب متحمل شده است، اما تلاش وافری داشته‌اند که امروزه برکات آن برای همگان نمایان است.»

او افزود: «امیدوارم خداوند توفیق دهد تا همه ما دین‌مان را به نظام اسلامی ادا کنیم و امسال جشن ۴۰ مین سال انقلاب اسلامی را داریم و آموزش و پرورش با برنامه‌های متنوع از امروز شروع کرده و برنامه‌های مختلفی را برای جشن گرفتن این ایام غرورآفرین و مهم داریم.»

در پایان این مراسم از محمد محمدی‌جوزانی، رئیس سابق هسته گزینش آموزش و پرورش شهر تهران تقدیر و اسماعیل کفایتی به عنوان مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش شهر تهران معرفی شد.

همچنین در این مراسم از تعدادی از مسوولان هسته گزینش استان تهران به پاس خدمات و زحمات آنها اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار