در گفت و گو با پانا

علیرضا قاسم‌خان: روزهای نارنجی یک کارگردان مولف را به سینمای ایران معرفی می کند

تهران (پانا) - علیرضا قاسم خان تهیه کننده فیلم «روزهای نارنجی»معتقد است، بازیگران و عوامل این فیلم حرفه‌ای هستند و زمان فیلمبرداری هم تابع سخنان کارگردان بوده‌اند.

کد مطلب: ۸۸۳۹۳۸
لینک کوتاه کپی شد
علیرضا قاسم‌خان: روزهای نارنجی یک کارگردان مولف را به سینمای ایران معرفی می کند

ر سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر فیلم «روزهای نارنجی» در بخش نگاه نو حضور دارد.
این فیلم که در جشنواره فیلم فجر حضور دارد پیش از این سابقه حضور در جشنواره‌هایی مانند کالگاری، بیست و چهارمین دوره جشنواره مد فیلم کشور ایتالیا، سائوپائولو، زوریخ، تافی فست لهستان و مانهایم آلمان را دارد.
علیرضا قاسم‌خان تهیه‌کننده فیلم «روزهای نارنجی» در گفت و گو با پانا درباره موضوع این فیلم گفت: «روزهای نارنجی» داستان زنی را روایت می‌کند که در مناطق شمالی کشور زندگی می‌کند و در کار جمع‌آوری پرتغال است ولی شرایط خوبی ندارد و برای رهایی از مشکلاتش مجبور به انجام دادن یک سری کارها می شود.
این تهیه‌کننده با اشاره به عوامل این فیلم توضیح داد: «روزهای نارنجی» اولین تجربه کارگردانی آرش لاهوتی است اما تمام عوامل و بازیگران حرفه ای در این پروژه همکاری داشته‌اند دلیل این امر نیز این است که با سینمای حرفه ای سروکار داریم و این کار به هیچ عنوان آماتور گونه نبوده است.
وی همچنین درباره بازیگران این فیلم گفت: تمام بازیگران در کارشان حرفه‌ای هستند و دقیقا می‌دانستند که از ‌آن‌ها چه می‌خواهیم. هدیه تهرانی که یکی از بهترین بازیگرهای سینمای کشور است زمان فیلمبرداری با تکیه بر اخلاق حرفه‌ای تابع حرف کارگردان بود. به نظر من کارگردانی که از همان ابتدا نتواند مدیریت فیلمسازی را به دست بگیرد تا انتهای کار همانگونه خواهد ماند، کارگردان‌های غیر حرفه‌ای هستند که نمی توانند کارشان را هدایت کنند.

لاهوتی جوان است، اما کاربلد

قاسم‌خان درباره این موضع که گفته می شود فیلم‌های اولی در برخی مواقع فیلم تهیه‌کننده هستند تا فیلم کارگردان تصریح کرد: آرش لاهوتی در آزادی کامل متن فیلمنامه را نوشت او با اینکه جوان است اما با استعدادی که دارد در کار خودش بسیار موفق و کاربلد است.
تهیه کننده فیلم «روزهای نارنجی» در ادامه صحبت‌های خود درباره کارگردان این فیلم افزود: لاهوتی در آینده جزو سینماگران مؤلف خواهد بود اگر نگاهی به آخرین فیلمی که توسط وی ساخته شده و تعداد جوایزی که برای آن گرفته بیاندازید متوجه حرفم می‌شوید.

امیدوارم جشنواره فجر محلی برای استعدادهای نو باشد

مدیرعامل سابق موزه سینمای ایران درباره حضور این فیلم در جشنواره فجر گفت: من و تمام عوامل فیلم «روزهای نارنجی» از کاندید شدن این فیلم در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر بسیار خوشحالیم نتیجه هر چه باشد خوشایند است، به نظر مردم و داوران احترام می‌گذاریم.امیدوارم جشنواره فجر محلی برای شناسایی استعدادهای نو و نمایش فیلم هایی که واقعا شایسته حضور دارند باشد.
وی در پایان سخنان خود گفت: تمام تلاشم را کردم تا فیلم «روزهای نارنجی» ثمره خوبی داشته باشد و از این طریق یکی از کارگردان‌های با استعداد و خوب کشور حاصل زحمتش را ببیند تا بتواند خوراک فرهنگی خوب به جامعه تزریق کند. برای سینمای ایران روزهای روشنی پیش‌بینی می‌کنم.
قابل ذکر است؛ هدیه تهرانی، علی مصفا، مهران احمدی، علیرضا استادی، ژیلا شاهی، رویا حسینی، صدف عسگری، لیلی فرهادپور، اکرم علمدار، امین گلستانه و سیامک ادیب بازیگران این فیلم هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار