دو گناه نابخشودنی آیت‌الله هاشمی از نگاه افراطیون به روایت محسن هاشمی 

تهران (پانا)- رئیس شورای شهر تهران گفته است که دو گناه نابخشودنی هاشمی از نگاه افراطیون، تصمیم سازی صلح و بنیان‌گذاری توسعه در کشور است، در حالیکه این دو دستاورد، ارمغان انقلاب برای مردم و موجب افتخار کشور و مورد تایید امام خمینی و مقام معظم رهبری بوده است.

کد مطلب: ۸۸۳۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد
دو گناه نابخشودنی آیت‌الله هاشمی از نگاه افراطیون به روایت محسن هاشمی 

محس هاشمی در جلسه شورای شهر امروز تهران گفت: این هفته همچنین دومین سالگرد رحلت آیتالله هاشمی رفسنجانی را پیش رو داریم، با وجود گذشت زمان، مشاهده می‌کنیم که امروز شاید بیش از زمان حیات آیت‌الله، تفکر و اندیشه هاشمی در جامعه پویا و تاثیرگذار است و حجم بالای تخریب‌ها، توهین‌ها و تهمت‌ها علیه ایشان ادامه دارد. امروز بیش از هر زمان دیگری جامعه ما نیازمند عقلانیت، اعتدال و ترجیح مصالح انقلاب ومردم به منافع فردی و گروهی است، خصوصیاتی که شخصیت و اندیشه آیت‌‌لله هاشمی‌رفسنجانی را تشکیل می داد و براساس آن توانست با اعتماد بی‌نظیر امام خمینی در دهه نخست انقلاب و حمایت ویژه مقام معظم رهبری در دوران سازندگی کشور را از بحران‌های گوناگون عبور دهد.

به گفته هاشمی، دو گناه نابخشودنی هاشمی از نگاه افراطیون، تصمیم‌سازی صلح و بنیان‌گذاری توسعه در کشور است، در حالیکه این دو دستاورد، ارمغان انقلاب برای مردم و موجب افتخار کشور و مورد تایید امام خمینی و مقام معظم رهبری بوده است. آیا افراطیون فراموش کرده اند که امام در دهه نخست انقلاب فرمود «هاشمی زنده است تا نهضت زنده است»؟ آیا این افراد ناآگاه از یاد برده اند که مقام معظم رهبری در پایان دوران سازندگی تصریح کردند : «هیچ کس برای من هاشمی نمی‌شودـ»؟

هاشمی افزود: امروز و در شرایطی که کشور با تحریم‌ها و تهدیدهای خارجی و مشکلات اقتصادی و اجتماعی داخلی مواجه است، هیچ ابزاری موثرتر از عقلانیت، اعتدال، وحدت و همبستگی ملی نمی تواند ایران اسلامی را از این پیچ تاریخی عبور دهد و این عناصر، ارکان اصلی تفکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است. تفکری که مردم با استقبال بی‌نظیر از حضور ایشان در انتخابات 92، رای معنادار به ایشان در انتخابات خبرگان و تشییع میلیونی و ماندگار ایشان، همراهی و اعتماد خود را بدان اعلام کردند و خدمتگزار رنج کشیده ایران را با حضوری بi یاد ماندنی بدرقه کردند.

وی گفت: هاشمی زنده است و زنده خواهد ماند، چون قلب‌های ده‌ها میلیون ایرانی برای فردایی بهتر می تپد و صلح و توسعه دو آرمان حذف‌نشدنی این ملت است، انقلاب اسلامی که در آستانه چهلمین سالروز پیروزی آن قرار داریم، انقلابی برای تحقق چنین فردایی برای ملت بزرگ ایران است؛ فردایی که اگرچه هاشمی در میان ما نیست، یاد و تفکرش ، آن را رقم زده است.

وی افزود: امروز سالگرد فاجعه سانچی است که به قربانی شدن 32 تن از هموطنان زحمت‌کش و شریفمان در نفتکش سانچی انجامید، یاد این عزیزان را گرامی می‌داریم و امیدوارم دیگر شاهد این گونه حوادث دلخراش در حوزه حمل ونقل نباشیم. تقاضای نامگذاری خیابانی در تهران به نام شهدای سانچی نیز واصل شده است که کمیسیون فرهنگی شورا آن را مورد بررسی قرار می دهد.

وی ادامه داد : همچنین جمعه گذشته در آغاز سال جدید میلادی بنده به اتفاق آقایان مسجد جامعی و نظری و خانم نژادبهرام از اعضای محترم کمیسیون شورا، دیدارهایی از دو کلیسای اصلی مسیحیان در تهران داشتیم و با اسقف‌های اعظم ارمنی و آشوری ملاقات‌های خوبی داشتیم که این علمای بزرگ مسیحی، اظهارات مهمی در دفاع از ایران داشتند که از رسانه‌ها می خواهم با توجه به اهمیت این نوع مواضع در تعمیق وحدت ملی و همبستگی ادیان توحیدی در ایران، جهت اطلاع افکار عمومی داخل و منطقه مواضع علمای مسیحیت را در اوضاع حساس فعلی پوشش مناسب بدهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار