دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه: برای اولین بار صادرات ایران به عراق از چین پیشی گرفته است

سنندج (پانا) - دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه میزان صادرات به عراق را افتخارآمیز دانست و ضمن تاکید بر ساماندهی مجدد مرز از صادرات ۹۶۴ میلیون دلاری از مرز باشماق در نه ماهه اول سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۳۸۹۸
لینک کوتاه کپی شد
دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه: برای اولین بار صادرات ایران به عراق از چین پیشی گرفته است

حسن دانایی‌فر، دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه در نشست با فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان استان در مرز باشماق مریوان گفت: در مجموع و برای اولین بار صادرات به عراق از چین پیشی گرفته است که این امر حاصل یک تلاش دسته‌جمعی بوده است.
وی با بیان اینکه در نه ماهه اول سال گذشته ۶۶۰ میلیون دلار کالا به عراق صادر شده بود و این رقم در مدت مشابه سال جاری با رشد ۴٦ درصدی به ۹۶۴ میلیون دلار رسیده است.
وی اعداد و ارقام موجود را بیانگر رشد صادرات به عراق دانست و گفت: علیرغم مثبت بودن آمارها هنوز میزان صادرات ما متناسب با ظرفیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های سیاسی ما نیست و روند صادرات باید سرعت بیشتری بگیرد.
دانایی فر با بیان اینکه مرز باشماق یک مرز رسمی و برای کشور از اهمیت خاصی برخوردار است افزود: این مرز با توجه به مشکلاتی که دارد نیازمند ساماندهی است و این وضعیت نباید استمرار پیدا کند.
دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه بازار عراق وسوریه را دو بازار مهم و در آستانه بازسازی ذکر کرد و گفت: طبق برآوردها در هر دو کشور عراق و سوریه ۵۰۰ میلیارد دلار ظرفیت بازسازی وجود دارد که این ظرفیت می‌تواند برای کشور ما تحول‌آفرین باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار