استاندار قم: اجرای پروژه‌ها باید بر اساس کار کارشناسی دقیق باشد

قم (پانا) - استاندار جدید قم گفت: اجرای تمامی طرح ها و پروژه‌های عمرانی در استان باید بر اساس کار کارشناسی دقیق و مشخص باشد.

کد مطلب: ۸۸۳۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد
استاندار قم: اجرای پروژه‌ها باید بر اساس کار کارشناسی دقیق باشد

بهرام سرمست در مراسم تکریم و معارفه استاندارهای سابق و جدید قم گفت: شهر مقدس قم یک شهر نیست، بلکه جهانشهری است که آثار و برکات آن در سطح ملی و بین المللی مطرح می شود.

وی خدمت به این خطه مقدس با وجود بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) و جایگاه سیاسی، علمی و معنوی را افتخاری بزرگ دانست و گفت: خدمت در استان قم را با کمال میل و رغبت پذیرفتم و امیدوارم بتوانم با خدمت به مردم شریف این دیار، اقدامات مثبت و مؤثری برای توسعه و عمران و آبادانی قم انجام دهم.

استاندار قم بر ضرورت همکاری، همدلی و مشارکت همه مدیران اجرایی، علما و روحانیون برای برطرف کردن مشکلات و مسائل این استان تأکید کرد و گفت: باید از تمامی سرمایه های اجتماعی به نحو احسن استفاده کرده و با مشارکت همه گروه ها و طیف های سیاسی و بهره مندی از همه ظرفیت ها و توانمندی ها گام های بلندی برای توسعه و پیشرفت قم برداریم.

وی از خدمات ارزنده سید مهدی صادقی استاندار سابق قم و تعامل مثبت و سازنده ای که در حوزه های مختلف جاری کرده بودند، تجلیل کرد و گفت: برای دستیابی به اهداف، نیازمند برقراری همین تعامل و همدلی و مشارکت هستیم.

سرمست با بیان اینکه در اجرای طرح ها و پروژه های عمرانی باید کار کارشناسی دقیق انجام شود و بهتر است به جای پروژه های نیمه تمام بسیار، پروژه های کمی را آغاز کرده و به سرانجام برسانیم، خاطرنشان کرد: همه پروژه ها باید متناسب با جایگاه مذهبی و معنوی شهر مقدس قم، پیوست فرهنگی و زیست محیطی داشته باشد.

وی با بیان اینکه قم به لحاظ آنچه که هست و با آنچه که باید باشد، فاصله داشته و ما وظیفه داریم که این فاصله را کاهش دهیم، گفت: مدیران دستگاههای اجرایی باید فاصله کنگ زنی و بهره برداری از پروژه ها را بسیار کوتاه نموده و همه ملاحظات اجرایی، اجتماعی و اقتصادی آن را در نظر بگیرند.

استاندار قم بر ضرورت توسعه زیرساخت های زیارتی و گردشگری قم با برنامه ریزی مشخص تأکید کرد و گفت: در نظام اسلامی ارباب رجوع نباید ناراضی از دستگاههای اجرایی بازگشته و این وظیفه شرعی و قانونی ماست که همه توان خود را برای حل مسائل و برطرف کردن مشکلات مردم به کار بگیریم.

سرمست همچنین تکریم مردم و ارباب رجوع توسط دستگاه های اجدایی را ضروری دانست و با تاکید بر استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در پیشبرد برنامه های عمرانی استان گفت: مدیران باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

وی در پایان تصریح کرد: مردم تمام سرمایه انقلاب اسلامی هستند و نباید به هیچ عنوان از نظام اسلامی ناراضی باشند و در این میان هیچگونه تفاوتی میان اصولگرا و اصلاح طلب قائل نیستند.
استاندار قم همچنین پیش از ظهر امروز و پس از ورود به قم با حضور در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، به زیارت مرقد بانوی کریمه رفت.
وی سپس با حضور در گلزار شهدای علی ابن جعفر(ع)، به مقام شهدای جنگ تحمیلی و مدافع حرم ادای احترام کرد.
دیدار با ائمه ی جمعه ی قم آیت الله حسینی بوشهری، آیت الله اعرافی و آیت الله سعیدی از دیگر برنامه های آقای سرمست در روز جاری بودند.
آیت الله حسینی بوشهری در این دیدار با بیان اینکه مراجع عظام تقلید همواره پشتوانه ی مسئولان در برنامه های توسعه ای و حل کشلات مردم هستند اظهار داشت: استاندار و کابینه ی وی در قم تنها نیستند.
همچنین آیت الله اعرافی با بیان اینکه استان قم یک استان ویژه است اظهار داشت: چشم انداز این استان باید بر اساس پیشینه ی تاریخی و فرهنگی و مذهبی آن باشد.
آیت الله سعیدی نیز با بیان اینکه قم حرم اهل بیت و مرکز جهان تشیع است، بر تهیه ی پیوست فرهنگی طرح های عمرانی تاکید کرد و گفت: از فرصت حضور وزرا و بزرگان نظام باید برای توسعه ی استان بهره گرفته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار