قیمت جهانی طلا به بالاترین رقم در ۶ ماه اخیر رسید

تهران (پانا) - قیمت جهانی طلا با عبور از یکهزار و ۳۰۰ دلار در هر اونس به رکورد بالاترین قیمت خود در ۶ ماه اخیر رسید.

کد مطلب: ۸۸۳۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
قیمت جهانی طلا به بالاترین رقم در ۶ ماه اخیر رسید

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی به نقل از مارکت واچ، قیمت جهانی طلا در ۴۸ ساعت گذشته به بالاترین حد خود در ۶ ماه اخیر رسید و از مرز یکهزار و ۳۰۰ دلار در هر اونس هم عبور کرد. این افزایش قیمت طلا به دلیل سرازیر شدن سرمایه‌گذاران برای داشتن سرمایه امن بر روی این فلز به دنبال خبر پیش بینی کاهش درآمد شرکت اپل در سه ماهه سوم سال جاری میلادی و ترس از روند نزولی رشد اقتصاد جهانی دارد.

در همین حال قیمت طلا در بورس نیویورک به یکهزار و ۳۰۰ دلار و ۴۰ سنت رسید که بالاترین رقم از ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ میلادی به بعد محسوب می‌شود. به گفته برخی از تحلیل ‌گران فلزات گرانبها، خبر کاهش فروش محصولات اپل در چین موج جدیدی را برای فروش سهام ایجاد کرده است و این امر باعث تداوم پمپاژ سرمایه بر روی طلا شده است.

تقاضا برای طلا به دلیل نگرانی از روند احتمالی رشد کند اقتصاد جهانی و نیز افزایش بدهی آمریکا و اشتباهات احتمالی فدرال رزرو ایجاد شده است. البته این در حالی است که به گفته برخی دیگر از کارشناسان اقتصادی، با وجود شروع به کار درخشان طلا در سال جاری میلادی از آنجایی که دلار آمریکا در آستانه تقویت شدن است این فلز گرانبها در سال ۲۰۱۹ میلادی با کاهش قیمت بیشتری روبرو خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار