کسب رتبه ممتاز کشوری شهرقدس در برنامه تعالی مدیریت

شهر قدس ( پانا) - دبستان هیات امنایی ملاصدرای شهرقدس موفق به کسب رتبه ممتاز کشوری در برنامه ملی تعالی مدیریت مدرسه شد.

کد مطلب: ۸۸۳۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه ممتاز کشوری  شهرقدس در برنامه تعالی مدیریت

حسین بهرامی مدیر دبستان ملاصدرا شهر قدس در خصوص برنامه ملی تعالی مدیریت مدرسه به عنوان برنامه استراتژیک وزارت آموزش و پرورش، پس از طراحی و تدوین در سال تحصیلی 94- 93 برای اجرا به استان و از استان به مناطق و مدارس ابلاغ گردید.

او ادامه داد : دبستان ملاصدرا چهار سال متوالی مجری برنامه تعالی مدیریت مدرسه بود که در سال های تحصیلی 93 تا 95 موفق به کسب رتبه ممتاز استانی ، در سال 96- 95 کسب رتبه موفق کشوری و در سال تحصیلی 97- 96 کسب رتبه ارزشمند ممتاز کشوری در برنامه تعالی مدیریت برای آموزش و پرورش شهرستان قدس به ارمغان آورد.

ائ بیان کرد : در سال تحصیلی 97- 96 پنجاه هزار مدرسه در کشور مجری تعالی مدیریت مدرسه بودند و 700 مدرسه برای کسب رتبه کشوری به رقابت پرداختند که 125 مدرسه مجموعا رتبه ممتاز را کسب کرده که در شهرستان های استان تهران مدرسه هیات امنایی ملاصدرا توانست این رتبه ممتاز را برای شهر قدس کسب نماید.

بهرامی گفت : در مرداد ماه 97 ارزیابان کشوری در این مدرسه حاضر شدند و به صورت میدانی و مشاهده و مصاحبه که با دانش آموزان،انجمن اولیا و مربیان و کارکنان انجام شد نتایج خوب آن حاکی از مشارکت و همبستگی همه جانبه بوده است.

مدیر دبستان ملاصدرا در خصوص نقش مشارکت در کیفیت آموزشی خاطر نشان کرد : از فرصت هایی که در اختیار مدارس قرار دارد امکان بهره گیری از توان بالقوه فکری، علمی ، مهارتی و تخصص کارکنان، والدین دانش اموزان در جهت بهبود و ارتقاء سطح کیفی برنامه ها و فعالیت های مدارس است.

بهرامی اضافه کرد : این برنامه مدل تعالی مدرسه سعی دارد با تکیه بر سند تحول بنیادین و نگاهی تعالی بخش ، مدرسه محور، مشارکت جو و کیفیت مدار شرایطی را فراهم می آورد کلیه عوامل موثر در مدیریت مدرسه ضمن شناسایی ظرفیت ها و توانایی های داخلی یا همان ذینفعان (کارکنان ، دانش اموزان ، والدین) و پیرامونی خود ، نسبت به تعیین اهداف و طراحی تدوین برنامه عملیاتی مدرسه اقدام کند و به صورت مستمر عملکرد مدرسه خود را نسبت به نقشه راه یا همان برنامه عملیاتی ارزیابی کند.

مدیر دبستان ملاصدرا بیان داشت: تعالی مدیریت مدرسه سعی دارد با تاکید بر ارتباط بین معلمان، دانش اموزان، خانواده باعث نهادینه کردن توسعه کیفیت در مدرسه و استفاده از ابزارهای مدیریتی نقاط ضعف را مرتفع و ارتقای سطح اموزشی و کیفی مدارس را رقم زد.

/خبرنگار:شایان میدانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار