اخطاریه سازمان هواشناسی درباره احتمال وقوع بهمن در 6 استان

تهران (تهران ) - سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای به احتمال وقوع بهمن در جاده‌های ارتباطی استان‌های اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان به سوی استان‌های ساحلی خزر هشدار داد.

کد مطلب: ۸۸۳۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
اخطاریه سازمان هواشناسی درباره احتمال وقوع بهمن در 6 استان

در اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است: «ازصبح فردا (۱۶ دی ماه) سامانه بارشی از سمت مرزهای غربی وارد کشورمی‌شود و طی این روز در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب، برخی نقاط شمال غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز غربی و مرکزی و استان‌های واقع در زاگرس مرکزی سبب بارش برف و باران، وزش باد شدید و کولاک برف خواهد شد.

در روز دوشنبه (۱۷ دی ماه) عمده فعالیت این سامانه در جنوب غرب و برخی نقاط استانهای فارس و بوشهر پیش‌بینی می‌شود. در این روز در نیمه شمالی کشور نیز بارش پراکنده برف و باران رخ خواهد داد و از اواخر این روز این سامانه از مرزهای شرقی کشور خارج می شود.

روز یکشنبه (۱۶ دی ماه) بارش برف و باران، وزش باد شدید و در برخی نقاط کولاک برف در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان،شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری ، کهگیلویه وبویراحمد،همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، جنوب آذربایجان غربی و دامنه‌های جنوبی البرز در استانهای البرز و تهران و روز دوشنبه (۱۷ دی ماه) بارش برف و باران و وزش باد در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، شمال غرب فارس، شرق خوزستان و بارش باران گاهی رعد و برق درشمال غرب بوشهر پیش‌بینی می‌شود.

در جاده‌های کوهستانی این مناطق طی این مدت لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود. از این رو توصیه می‌شود تردد در این مناطق با تجهیزات زمستانی باشد. لازم به ذکر است از اواخر امشب و طی روز یکشنبه تا ظهر دوشنبه وزش باد شدید جنوبی در استانهای اردبیل، زنجان و قزوین رخ خواهد داد و احتمال وقوع بهمن در جاده‌های ارتباطی اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان به سوی استانهای ساحلی خزر وجود دارد.»

سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: « از اواخر روز یکشنبه تا ظهر روز دوشنبه (۱۶ تا ۱۷ دی ماه) به سبب وزش باد شدید، غرب خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود که ارتفاع موج به حدود ۱.۵ تا دو مترخواهد رسید. از این رو توصیه می‌شود طی این مدت احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک و تفریحی به عمل آید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار