درخشش دانش‌آموزان پیشتاز فارس در کشور

شیراز (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی فارس از موفقیت و درخشش دانش‌آموزان پیشتاز فارس در اردوی ملی خبر داد و افزود: دانش‌آموزان پیشتاز استان فارس با کسب مقام دوم در اردوی ملی ، توانمندی و مهارت‎های خود را به منصه ظهور گذاشتند و این موفقیت مرهون تلاش تمام مربیان و اعضای این سازمان در استان است.

کد مطلب: ۸۸۳۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد
درخشش  دانش‌آموزان پیشتاز فارس در کشور

محسن کلاری در گفت و گو با پانا، با اشاره به اینکه بیش از 103 هزار دانش‌آموز عضو خانواده سازمان دانش‌آموزی و تشکل پیشتازان هستند، گفت: حضور این تعداد دانش‌آموز نشانه تاثیر مثبت این تشکل در بین دانش‌آموزان و علاقمندی آنان است و این حضور برای ما بسی ارزشمند است.

وی افزود: ما به دنبال کمیت و افزایش آن نیسیتم بلکه هدف ایجاد تغییر، در رفتار دانش‌آموزان به واسطه آموزشهای تشکیلاتی و مهارت افزایی است.

وی با تاکید بر اینکه تمام فعالیتهای این سازمان باید در کف مدرسه انجام شود اظهار داشت: برخی متاثر از تحولات اجتماعی از انجام وظایف خود دور می شوند در حالیکه اتفاقات بیرونی و اجتماعی باید ما را بر تربیت نسلی مقاوم و مهارت محور و پایبند به اصول اخلاقی مبتنی بر منش های 12 گانه سازمان مصمم‌تر کند.

او افزود: بیش از 4 هزار مربی و 3 هزار مدیر مدرسه در استان عضو این تشکل هستند و دانش‌آموزان را در مهارت‌آموزی فعالیت‌ها و یادگیری منش‌ها یاری می‌دهند.

کلاری ادامه داد: نماد سازمان دانش‌آموزی دو چیز است یکی اردو های تشکیلاتی که نمود آن در اردو ملی است و قطعا کسب مقام و موفقیت در اردو ملی نشان دهنده توانایی دانش آموزان پیشتاز فارس است.

وی نماد دوم سازمان دانش‌آموزی را در زمینه تحول و خلاقیت در بازی های فکری برشمرد و افزود: استان فارس مبتکر برگزاری المپیاد این بازی ها در کشور است که با استقبال گسترده در بین استانها و دانش‌آموزان مواجه شده است و فارس در نخستین دوره از برگزاری این المپیاد در کشور موفق به کسب مقام نخست شد.

رئیس سازمان دانش آموزی فارس در خصوص اهمیت آموزش‌های تشکیلاتی و برگزاری اردوها گفت: همانطور که کسی با آموزش تئوری نماز، نمازخوان نمی‌شود، و کسی با آموزش ادب صرفا در کلاس درس با ادب نمی‌شود؛ نظم و کارگروهی نیز فقط با آموزش تئوری در افراد نهادینه نمی‌شود و اردوهای آموزشی و کارگاههای عملی قطعا در تاثیرگذاری آموزش‌ها موثر است.

کلاری اظهار داشت: بیش از 5000 دانش‌آموز در قالب دو اردوی جداگانه ویژه دختران و پسران پیشتاز در اردوی ملی حضور داشتند که استان فارس با اعزام 84 دانش‌آموز برگزیده و انتخابی از مرحله منطقه ای و استانی موفق به کسب مقام دوم این فعالیت تشکیلاتی شد.

او ادامه داد: دانش‌آموزان پیشتاز فارس در دو اردوی دختران و پسران موفق به کسب 2 مقام اول و 3 مقام سوم در رشته های تخصصی فعالیت های تشکل پیشتازان در اردو شدند و در مجموع مقام دوم این اردو را به خود اختصاص دادند.

کلاری افزود: مربیان و اعضا سازمان دانش‌آموزی باید با در نظر گرفتن چارچوب‌ها همفکری، همدلی به کار خود ادامه دهند و مطمئن باشند که فعالیت‌های آنان برای دانش‌آموزان موثر است و شاهد این ادعا نیز حضور چشمگیر دانش‌آموزان در این تشکل و کسب موفقیت‌های جمعی در کشور است.

وی تاکید کرد: پویایی ، چابکی و جوابگویی سه ویژگی بارز سازمان دانش آموزی فارس است که موجب شده به واسطه‌ی فعالیت‌های و موفقیت‌های درخشان خود به عنوان یک برند در کشور شناخته شود.

خبرنگار ؛ کیمیا موحد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار