اولین مرکز تخصصی نیکوکاری دانش‌آموزی در استان یزد افتتاح شد

یزد (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی استان توسعه و ترویج فرهنگ نیکوکاری را زمینه ای برای تقویت مسئولیت اجتماعی دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۸۸۳۷۴۲
لینک کوتاه کپی شد
اولین مرکز تخصصی نیکوکاری دانش‌آموزی در استان یزد افتتاح شد

جلسه هم اندیشی مسئولان سازمان دانش‌آموزی استان و نمایندگان اداره کل کمیته امداد امام خمینی با موضوع افتتاح مرکز نیکوکاری دانش‌آموزی امروز صبح در سالن اجتماعات سازمان دانش‌آموزی استان برگزار شد.

در ابتدا رئیس سازمان دانش‌آموزی به گزارشی از فعالیت های خیرخواهانه (طرح محاد) توسط دانش‌آموزان پرداخت و بیان داشت: باید با ارائه طرح های جدید به دنبال رویکرد فعالیت های خیرخواهانه و ترویج فرهنگ نیکوکاری در بین دانش‌آموزان و آحاد مردم باشیم.

ملانوری تصریح کرد: نحوه تعاملات بین دستگاهی و جریان فکری حاکم بر دستگاه های دولتی باید تغییر یابد تا شاهد فعالیت های چشمگیری در این زمینه باشیم.

ملانوری با اشاره به اینکه استمرار اینگونه حرکات بین سازمان و کمیته امداد مسیر راه را هموار می سازد گفت: استان یزد در این زمینه از جمله استان های برتریست که فرهنگ نیکوکاری در بین دانش‌آموزان را توسعه و مسئولیت اجتماعی آنان را تقویت نموده است.

در ادامه "حبیب قانع" رئیس اداره هماهنگی موسسات خیریه و شبکه های مردمی بیان داشت: هدف از تاسیس مرکز نیکوکاری گسترش فرهنگ انفاق و استفاده از ظرفیت های موجود در بین دانش‌آموزان است.

وی از ایجاد شبکه نیکوکاری در محله ها خبر داد و شعار مردم برای مردم را با دو هدف شناسایی نیکوکاران محلی و شناسایی نیازمندان محل و تامین نیازهای آنان از اهداف این مرکز بیان کرد.

قانع آموزش و پرورش را نهادی دانست که بیشترین نفوذ را در توسعه فرهنگ نیکوکاری دانش‌آموزان دارد.

در ادامه "بیژن فروغی فر" رئیس منطقه 1 کمیته امداد با اشاره به اینکه 44 مرکز نیکوکاری در استان دایر است بیان داشت: ایجاد "مرکز نیکوکاری دانش‌آموزی" اولین مرکز تخصصی در استان یزد است که شناسایی دانش‌آموزان نیازمند باید جزء اولویت های مهم این مرکز در آینده باشد.

وی از ایجاد بانک اطلاعاتی دانش‌آموزان که زمینه تسهیل فعالیت ها را شامل می شود خبر داد.

در ادامه حاضرین در جلسه به بیان دیدگاه ها و ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار