استاندار قزوین؛

عمر بالای ناوگان حمل و نقل ،مانعی برای توسعه صادرات است

قزوین (پانا) - استاندار قزوین در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان بیان داشت:عمر بالای ناوگان حمل و نقل در داخل کشور از موانع و مشکلات صادرکنندگان استان است که می توان با تامین کامیون های ورود موقت مشکلات این بخش را حل کرد.

کد مطلب: ۸۸۳۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد
عمر بالای ناوگان حمل و نقل ،مانعی برای توسعه صادرات است

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین ،عبدالمحمد زاهدی" در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان قزوین که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: صادرات یک مقوله تخصصی و فنی است و هر تولید کننده لزوما صادرکننده نیست.
زاهدی افزود: در هشت ماه سال جاری 81 درصد صادرات استان به کالاهای صنعتی و 16.7 درصد به صنایع تبدیلی اختصاص داشته و تنها 1.6 درصد صادرات استان از بخش کشاورزی بوده است.
استاندار با واکاوی دلایل سهم اندک بخش کشاورزی در صادرات استان، افزود: بسیاری از کشاورزان استان با مساله صادرات و تجارت آشنایی ندارند و صادرکنندگان باید با کمک به بخش کشاورزی برای ارتقای سهم صادراتی این بخش تلاش کنند.
وی افزود: البته نباید اصرار داشته باشیم که کشاورزان به مساله صادرات وارد شوند چون بیشتر آنها آشنایی لازم را با این مقوله تخصصی ندارند.
زاهدی با اشاره به صادرات استان در هشت ماه سال جاری از گمرکات کشور، افزود: طی این مدت صادرات استان 2 درصد از نظر وزنی و سه درصد از نظر ارزش کاهش داشته ولی با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی کشور این میزان صادرات نشان دهنده وضعیت مطلوبی است.
استاندار ادامه داد: اگر این شرایط را بتوانیم تا پایان سال حفظ کنیم می توان تحلیل کرد که در صادرات استان موفق عمل کرده ایم.
زاهدی با بیان اینکه واردات استان نیز در این مدت وضعیت خوبی داشته است، اضافه کرد: در این مدت بیشتر قطعات ماشین آلات یا مواد اولیه به استان وارد شده است و هرچقدر واردات استان در این زمینه افزایش یابد نشانه رونق تولید است.
وی گفت:صادرکنندگان استان در زمینه حمل و نقل زمینی و دریایی محصولات و کالاهای تولید شده مشکلاتی دارند که باید با انعکاس مشکلات به مرکز برای حل آنها اقدام شود.
استاندار اضافه کرد: عمر بالای ناوگان حمل و نقل در داخل کشور یکی دیگر از مشکلات صادرکنندگان استان است که می توان با تامین کامیون های ورود موقت مشکلات این بخش را حل کرد.
زاهدی با تاکید بر حل مشکلات صادرکنندگان استان، اضافه کرد: برای توسعه صادرات استان باید نشست های تخصصی فنی با اتحادیه صادرکنندگان به صورت مستمر و مرتب برگزار شود و بانک توسعه صادرات نیز با توجه به فلسفه شکل گیری خود همکاری و همراهی بیشتری با صادرکنندگان استان داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار