باید با مصرف بهینه منابع آب، آثار کم آبی را به کمترین میزان برسانیم

کاشان ( پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ایران در منطقه ای خشک و کم آب قرار گرفته است بنابراین باید با مصرف بهینه منابع آب، آثار ناشی از مشکل خشکسالی و کم آبی کشور را به کمترین میزان آن برسانیم.

کد مطلب: ۸۸۳۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد
باید با مصرف بهینه منابع آب، آثار کم آبی را به کمترین میزان برسانیم

رضا ناظم زاده هرندی در همایش رابطان طرح داناب در تالار آب منطقه ای اصفهان اظهار کرد: باید باور کنیم که سراسر استان اصفهان با مشکل جدی کم آبی مواجه است تا بتوانیم با هم افزایی و همکاری همه دستگاه ها این مشکل را برطرف کنیم.

وی افزود: بیشتر تالاب های کشور رو به خشکی نهاده است . تالاب گاو خونی که در حفظ محیط زیست استان اصفهان نقش اول را داشته است اگر خشک شدن آن ادامه پیدا کند خطر بزرگی برای محیط زیست استان و سایر شهرها خواهد بود.

وی تاکید کرد: باید به صورت جدی تر نسبت به آگاه سازی جامعه به ویژه دانش آموزان به عنوان شهروندان آینده تلاش کنیم و اگر الان به فکر نباشیم به مشکلات بیشتری می‌رسیم که همین الان هم دیر شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: همکاری آموزش و پرورش و سازمان آب منطقه ای استان اصفهان دراجرای موفقیت آمیز طرح داناب باعث شد که استان اصفهان برای آموزش کتاب انسان و محیط زیست پایه یازدهم انتخاب شود.

ناظم زاده افزود: استان اصفهان در شمار مناطق خشک و کم بارش مرکز کشور است که طی سال های اخیر با پدیده خشکسالی روبرو شده است و باید با مشارکت همگانی و دغدغه مشترک م دستگاهها برای عبور از این بحران برنامه ریزی و تلاش کنیم.

به گزارش پانا، ، هشتمین همایش رابطان و کارشناسان طرح داناب با مشارکت سازمان آب منطقه ای و اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به مدت یک روز در تالار آب منطقه ای اصفهان برگزار شد.تجلیل از برگزیدگان جشنواره هفتم و کارگاه آموزشی از جمله برنامه های این نشست بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار