فقط 10 درصد از ظرفیت سد زاینده رود آب دارد

کاشان (پانا) - معاون اداری و مالی اداره آب منطقه ای اصفهان گفت: کاهش بارش برف و باران در سالهای اخیر به علاوه افزایش مصرف آب، کشور ما را با بحران خالی شدن منابع آبی خالی روبرو کرده به طوری که فقط 10 درصد از ظرفیت سد زاینده رود آب دارد که بسیار نگران کننده است.

کد مطلب: ۸۸۳۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
فقط 10 درصد از ظرفیت سد زاینده رود آب دارد

به گزارش پانا کاشان سعید قدوسی پور در همایش رابطان طرح داناب در تالار آب منطقه ای اصفهان اظهار کرد: باید توجه بیشتری نسبت به حفظ منابع آب داشته باشیم زیرا آب، اولین عامل حفظ محیط زیست است و در اولویت بسیاری از کشورهای دنیا قرار دارد.
وی افزود: به علت کمبود شدید منابع آبی، حفاظت از محیط زیست در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است در حالیکه پیش از این به دلیل فراهم بودن منابع آبی کمتر به محیط زیست توجه می شد.
معاون اداره آب منطقه ای اصفهان تصریح کرد: تا سه دهه قبل سد زاینده رود مملو از آب ناشی از ریزش برف و باران بود به گونه ای که احتمال جاری شدن سیل ناشی از سر ریز شدن آب پشت سد، در برخی از سال ها باعث نگرانی مسوولان می شد.
وی تاکید کرد:
وی بیان کرد: برای جبران کمبود منابع آبی باید به فکر انتقال آب از خلیج فارس یا دریای خزر باشیم که اجرای این طرح با توجه به مسافت یک هزار کیلومتری و ارتفاع 2000 متری نیازمند صرف هزینه های کلان مالی و محیط زیستی است بنابراین باید مدیریت مصرف شهروندان را در جامعه نهادنه کنیم.
معاون اداری و مالی اداره آب منطقه ای اصفهان گفت: برای حفظ منابع آبی در استان اصفهان اقدام های خوبی انجام شده است اما به علت وسعت مشکلاتی که در استان و کشور وجود دارد، نتیجه این اقدام ها هنوز تجلی نیافته است. نیاز است تا جامعه نسبت مشکلات خشکسالی و کم آبی آگاه شود و اجرای طرح داناب و استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش برای اطلاع رسانی و آموزش شیوه های مدیریت مصرف آب و ضرورت آن، یک اقدام موثر و اثربخش بوده است.

قدوسی پور افزود: فرهنگ سازی بخشی از فرهنگ دینی ما است و در بحران هایی مانند بحران آب، فرهگیان می توانند با تشریح مسائل به دانش آموزان، مسائل نقشی مهم ایفا کنند.

به گزارش گزارش پانا، هشتمین همایش رابطان و کارشناسان طرح داناب با مشارکت سازمان آب منطقه ای و اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به مدت یک روز در تالار آب منطقه ای اصفهان برگزار شد.تجلیل از برگزیدگان جشنواره هفتم و کارگاه آموزشی از جمله برنامه های این نشست بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار