مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

پایه و اساس تربیت فرزندان در خانواده شکل می گیرد

بوشهر(پانا)_ مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: پایه و اساس تربیت فرزندان در خانواده شکل می گیرد.

کد مطلب: ۸۸۳۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد
پایه و اساس تربیت فرزندان در خانواده شکل می گیرد

ناصر کرمی بعد از ظهر امروز در نشست با مدرسان آموزش خانواده در سالن کنفرانس آموزش و پرورش استان با بیان اینکه همه نهادهای مردمی ودولتی باید در تقویت بنیاد خانواده تلاش کنند اظهار داشت: اگر بنیاد خانواده دچار تزلزل شود روند توسعه آن جامعه کند خواهد شد.

کرمی با تاکید بر اینکه پایه و اساس تربیت فرزندان در خانواده شکل می گیرد ادامه داد: باید تلاش شود تا این آموزش تربیت و مهارت های دانش آموزان با آموزش های مدرسه هم سو و هم گرا شود.

وی، تلاش همکاران، همکاری بین خانواده و مدرسه و آموزش اولیا توسط مدرسان را در حال تقویت دانست گفت: اگر مقدمه کار تربیت فرزندان در خانواده خوب فراهم نشود کار معلمان در مدرسه دشوار خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر، شیوه های آمادگی خانواده برای تربیت هر چه بهتر فرزندان را الزامی دانست و یادآور شد: اعتقاد همه صاحب نظران تعلیم و تربیت بر این است که خانواده موثرترین نقش را در این زمینه بر عهده دارد.

ناصر کرمی افزود : اولین افرادی که در تربیت فرزند نقش اساسی دارند والدین کودک هستند بنابراین مدرسان آموزش خانواده باید تلاش کنند تا والدین را آگاه کنند.

کرمی افزود : برای آگاهی بخشی بیشتر والدین نسبت به موضوع حساس تربیت، همکاری مدیران مدارس و مدرسان آموزش خانواده الزامی است.

کرمی گفت : هیچ تحولی بدون همکاری و همفکری اولیا در مدرسه امکان پذیر نیست و خانواده ها را باید آگاه کرد تا آسیب ها را بهتر بشناسند.

کرمی تاکید نمود : شهرستان ها و مناطق، مدرسان آموزش خانواده توانمند و داری شرایط را به مدارس معرفی نمایند و عملکرد آنان را نظارت و ارزیابی نمایند و همچنین مدیران و مدرسان موفق را حمایت و تجلیل کنند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان نیز در این نشست اظهار داشت: برگزاری کارگاه دانش افزایی مدرسان آموزش خانواده و تقویت دوره های آموزش والدین از اولویت های اول برنامه های انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان است.

بهرام مغدانی گفت : 175 مدرس آموزش خانواده دوره دیده رسمی در سراسر استان فعال و به آموزش اولیا مشغول هستند که این افراد از سوی شهرستان ها و مناطق به مدارس معرفی شده اند.

مغدانی در پایان خاطرنشان کرد: با عنایت به نگاه مثبت و حمایت خوب وزیر و تلاش های مدیر کل دفتر مرکزی انجمن اولیا و مربیان و مدیر کل آموزش و پرورش استان آموزش خانواده در حال تقویت است و همچنین انعقاد تفاهم نامه های همکاری میان آموزش و پرورش و سایر دستگاههای فرهنگی به اجرای بهتر برنامه های سند تحول بنیادین کمک می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار