در گفت‌وگو با پانا

روایت سخنگوی سازمان غذا و دارو از وضع دارو در بودجه ۹۸

تهران (پانا) - سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره وضع دارو در لایحه بودجه سال ۹۸ گفت امسال نرخ ارز دارو در بودجه افزایش نمی‌یابد.

کد مطلب: ۸۸۳۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد
روایت سخنگوی سازمان غذا و دارو  از وضع دارو در بودجه ۹۸

کیانوش جهانپور در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه بودجه دارو بر حسب ماموریتی که تعریف می‌شود باید تامین شود، گفت: اگر قرار است خدماتی که قبلا در حوزه غذا و دارو ارائه می‌شده است، حفظ شود، باید بودجه با احتساب نرخ هزینه‌ها و تورم افزایش یابد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: همچنین اگر قرار است خدماتی به حوزه غذا و دارو افزوده شود و بسته خدمتی در طول سال آینده به خدمات کنونی اضافه شود یعنی داروهای جدید به فهرست دارویی کشور افزوده شود یا پوشش‌های دارویی ویژه شود، بودجه باید بر حسب این ماموریت‌ها ارتقا یابد اما اکنون بودجه ۹۸ با نگاه افزایش و توسعه خدمات جدید دیده نشده است بلکه در حد حفظ اوضاع فعلی است.

جهانپور تصریح کرد: در طول سال از نواحی مختلف از سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت انتظار دارند که داروهای مختلفی، در فهرست دارویی کشور، در همه حوزه‌های بیماران خاص و نادر قرار گیرد و انواع حمایت‌ها انجام شود، بنابراین باید منابع آن مشخص شود تا بالاترین کیفیت و اثربخشی خدمات در طول یک سال ارائه شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه امسال نرخ ارز دارو در بودجه افزایش نمی‌یابد، گفت: اکنون ارز ۴۲۰۰ تومانی به حوزه دارو و تجهیزات پزشکی تعلق می‌گیرد و شامل گروه‌های کالایی خاصی می‌شود اما بسیاری از بخش‌های تولید و تامین دارو از ارز ۴۲۰۰ تومانی خارج هستند که این موارد هم باید در بودجه دارو لحاظ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار