بهارستان در هفته جاری؛ وزرای آموزش و پرورش و ارشاد به مجلس می‌روند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در هفته جاری برای پاسخ به سوالات نمایندگان مجلس درحالی در صحن علنی حاضر خواهد شد که بهارستان بیش از پیش رنگ و لعاب بودجه‌ای به خود گرفته است. در این بین لایحه CFT بازهم به مجلس برگشت تا شاید این‌بار سرنوشتی جدای از گذشته برایش رقم خورد.

کد مطلب: ۸۸۳۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد
بهارستان در هفته جاری؛ وزرای آموزش و پرورش و ارشاد به مجلس می‌روند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته جاری خلاف رسم جاری بهارستان که بعد از سه هفته برگزاری جلسه علنی، یک هفته را برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه اختصاص می‌دهند، سه جلسه علنی در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه (16،18 و 19 دی ماه) برگزار خواهند کرد.

در هفته جاری وکلای ملت در بهارستان میزبان سید محمد بطحایی و سید عباس صالحی، وزرای آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهند بود.

بطحایی احتمالا در جلسه علنی روز سه‌شنبه به دو فقره سوال پاسخ خواهد داد. حسین مقصودی، نماینده مردم سبزوار نخستین سوال کننده و حسن کامران، نماینده اصفهان دومین سوال‌کننده از وزیر آموزش و پرورش خواهند بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به احتمال فراوان در جلسه علنی روز چهارشنبه به دو فقره سوال شهاب نادری، نماینده پاوه و سمیه محمودی، نماینده شهرضا و جمعی دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پاسخ خواهد داد.

بررسی لایحه تشکیل وزارتخانه‌های رفاه و تأمین اجتماعی و کار و تعاون نیز در هفته جاری در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است. نکته عجیب این مسئله آنجاست که حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری چهارشنبه گذشته اعلام کرده بود که دولت این لایحه را مسترد خواهد کرد ولی به نظر می‌رسد این مسئله تا کنون عملیاتی نشده است چرا که در صورت تحقق باید از دستور کار صحن علنی حذف می‌شد.

بهارستان‌نشینان همچنین بررسی طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آن‌ها در امر صادرات و اصلاح ماده (۱۰۴) قانون مالیات‌های مستقیم، بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو به همراه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را در دستور کار هفته جاری خود خواهند داشت.

بررسی لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان، بررسی لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده (۹۸) قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و بررسی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها نیز از دیگر دستور کارهای وکلای ملت در هفته جاری محسوب می‌شوند.

نمایندگان مجلس همچنین بررسی طرح حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان را در کنار بررسی طرح اداره و نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در خصوص چگونگی اجرای قانون اصلاح قانون استخدام مهندسین ناظر تولیدات کشاورزی و واردات محصولات کشاورزی و دامی با استفاده از ارز دولتی و تنظیم بازار و بررسی گزارش نهایی کمیسیون کشاورزی در مورد تحقیق و تفحص از بررسی عملکرد شرکت کشت و صنعت کارون و طرح توسعه نیشکر و صنایع جانبی آن را در دستور کار خود دارند.

رسیدگی به گزارش کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی در مورد تلاش‌ها، آسیب‌ها و مشکلات در استفاده از ابزارهای نظارتی در کنار بررسی گزارش کمیسیون آموزش مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از عدم شفافیت در امور مالی و اداری، بی توجهی به بیت المال و وجود مسائل جاری در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی نیز در هفته جاری در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

برای خواندن دستور کار کامل نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته جاری «اینجا» را بخوانید.

اهم برنامه‌کاری بهارستان نشینان در کمیسیون‌های تخصصی نیز به شرح زیر است:

کمیسیون اقتصادی

بررسی لایحه الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به محدوده منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار.

نشست با رئیس بنیاد مستضعفان و معاونان او به منظور بررسی فعالیت‌های بنیاد در زمینه آبادانی و پیشرفت مناطق محروم کشور.

دعوت از فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصاد و دارایی برای پاسخ به سوالات نمایندگان.

انتخاب هیأت‌رئیسه هیأت «تحقیق و تفحص از عملکرد گمرک جمهوری اسلامی ایران در خصوص واردات و صادرات، مبارزه با قاچاق کالا، تخلفات مالی، عدم رعایت قانون و ضوابط و...»

انتخاب اعضای هیأت «تحقیق و تفحص از بررسی عملکرد بنگاههای اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری.»

دومین نشست با رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونین این وزارتخانه به منظور بررسی آخرین وضع نظارت بر قیمت کالاهای اساسی و غیراساسی در کشور.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

بررسی ایرادات شورای نگهبان در رابطه با لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم موسوم به CFT.

کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها

استماع گزارش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درخصوص عملکرد سال ۱۳۹۷ بودجه واگذاری به این نهاد.

بررسی رویکردهای انتخاباتی در اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان وزارت کشور، وزارت اطلاعات و پژوهشگران مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی.

کمیسیون بهداشت و درمان

بررسی آخرین وضع منابع و مصارف کمیته امداد امام خمینی (ره) در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور با حضور مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی.

کمیسیون صنایع و معادن

بررسی گزارش نهایی هیات تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی مس ایران.

کمیسیون حقوقی و قضائی

بررسی بودجه‌های پیشنهادی سازمان‌های قضائی کشور شامل ثبت اسناد و املاک کشور، شورای حل اختلاف، دیوان عدالت اداری، سازمان پزشکی قانونی کشور و سازمان قضائی نیروهای مسلح.

ادامه بررسی بودجه پیشنهادی سازمان‌های قضائی کشور شامل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، سازمان بازرسی کل کشور، دانشگاه علوم قضائی، دادگاه ویژه روحانیت و وزارت دادگستری.

کمیسیون‌های برنامه و بودجه ، انرژی ، اجتماعی و آموزش و تحقیقات نیز در هفته جاری در دستور کار فقط بررسی لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای سال 98 را قرار داده‌اند.

متن کامل دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون‌های تخصصی را «اینجا» بخوانید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار