ارائه خدمات رایگان در روزی به نام خدمت بی توقع در تربت جام

تربت جام(پانا)-در سالروز در گذشت مرحوم دکتر محمد کوثری در چهارمین سال پیاپی از سوی نهادهای دولتی،مردمی و پزشکان این شهرستان در روزی به نام خدمت بی توقع خدماتی رایگان ارائه می شود.

کد مطلب: ۸۸۳۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد
ارائه خدمات رایگان  در روزی به نام  خدمت بی توقع در تربت جام

در سالروز در گذشت مرحوم دکتر محمد کوثری در چهارمین سال پیاپی از سوی نهادهای دولتی،مردمی و پزشکان این شهرستان در روزی به نام خدمت بی توقع خدماتی رایگان ارائه می شود.

محمد کوثری در سال ۱۲۹۹هجری شمسی در یکی از محلات جنوب تهران دیده به جهان گشود و در سال ۱۳۲۴ با اخذ دانشنامه پزشکی وارد این حرفه مقدس شد.در سال های اول خدمت پزشکی به مشهد مقدس اعزام و پس از مدتی،برای طبابت به شهرستان تربت جام منتقل شد.

وی در مدت ۴۰ سال دور از خانواده اش که در تهران سکونت داشتند، به صورت رایگان بیماران منطقه تربت جام را در اتاق اجاره ای ویزیت می نمود. در بعضی از مواقع اگر بیماری توان پرداخت دارو را نداشت داروی رایگان در اختیار او قرار می داد و حتی هزینه سفر از تربت جام تا روستای محل سکونت بیمار را پرداخت می نمود و در طی این مدت طبابت ساعت خاصی برای ویزیت بیماران مشخص نکرده بود و منزل قدیمی و کوچکش در طول شبانه روز پذیرای بیماران بود.

مرحوم کوثری عاشق خدمت و طبابت بود وی در ۱۶ دی ماه سال ۱۳۷۰ در منزل قدیمی اش دار فانی را وداع گفت و پیکرش در گلزار شهدای بهشت نبی تربت جام آرام گرفت و چراغ خانه ی هزاران دردمند همیشه خاموش شد.

شایان ذکر است از سال ۱۳۹۴ همزمان با سالگرد در گذشت محمد کوثری هرساله همایشی در این شهرستان با نام یک روز خدمت بی توقع از سوی جامعه پزشکی و دیگر نهادهای دولتی و مردمی در راستای کمک به افراد نیازمند و محروم برگزار که در چهارمین سال این همایش که ستاد زنده نگه داشتن مرحوم محمد کوثری در تربت جام فعالیت خود را آغاز نمود.

علیرضا اثنا اشعری در گفتگویی گفت: هرسال در سالگرد در گذشت کوثری به پاس زحمات وی، این پزشک خدمات رایگان در زمینه های مختلف به مردم این شهرستان ارائه می شود تا یاد و خاطره خدمات طولانی و البته رایگان این پزشک به مردم منطقه تربت جام زنده نگه داشته شود.

مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد یک روز خدمت بی توقع با اشاره به زندگی ساده و بی تکلف این پزشک اشاره کرد و گفت: دغدغه همیشگی مرحوم دکتر کوثری، مردم بیمار به ویژه بیمارانش بود تا جایی که حتی در بستر بیماری دست از طبابت بر نداشت.

وی در خصوص سوابق درخشان و خدمات بی توقع این پزشک در منطقه تربت جام گفت: محمد کوثری پزشک فرهیخته و انسان دوستی بود که قریب به ۴ دهه به صورت شبانه روزی به مردم محروم و مرزی منطقه خدمات پزشکی ارائه می نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار