وزیر امور خارجه آمریکا: ایران از پیگیری برنامه موشکی دست نکشد، با پیامدهای سنگینی مواجه خواهد شد

تهران (پانا) - وزیر خارجه آمریکا مدعی شد چنانچه ایران از پیگیری برنامه موشکی خود دست نکشد، با پیامدهای اقتصادی و سیاسی سنگینی مواجه خواهد شد.

کد مطلب: ۸۸۳۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
وزیر امور خارجه آمریکا: ایران از پیگیری برنامه موشکی دست نکشد، با پیامدهای سنگینی مواجه خواهد شد

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا امروز پنجشنبه در تازه ترین ادعای خود تهدید کرد چنانچه ایران طی ماه های آینده به برنامه موشکی خود ادامه دهد با پیامدهای اقتصادی و سیاسی سنگینی مواجه خواهد شد.

او در این باره مدعی شد: آمریکا کنار نمی‌ایستد تا نظاره‌ گر این باشد که سیاست‌های مخرب ایران امنیت و ثبات بین‌المللی را به نابودی می‌کشد.

پمپئو ادعا کرد: به ایران توصیه می‌کنیم از اقدام تحریک‌آمیز پرتاب موشک پرهیز و همه فعالیت‌های مربوط به موشک‌های بالستیک را متوقف کند تا مانع از تشدید تحریم‌ها و انزوای دیپلماتیک خود شود.

گفتنی است پمپئو در ماه میلادی دسامبر مدعی شد که در سال ۲۰۱۹، شورای امنیت را به اعمال محدودیت‌های موشکی علیه ایران ترغیب خواهد کرد.

او ادعای جدید خود را در واکنش به احتمال پرتاب سه ماهواره فضایی جدید ایران مطرح کرده و با این ادعا که فناوری ساخت ماهواره‌بر مشابه فناوری ساخت موشک‌های قاره‌پیما است، می‌گوید پرتاب ماهواره به فضا در تقابل با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار