معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی : باید زعفران با کیفیت بالا و متناسب با شرایط آب و هوایی استان تولید شود

بیرجند(پانا) ـ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی ، که در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان سخن می گفت با بیان این مطلب ، اظهار داشت: تولید دانش بنیان بنه (پیاز) زعفران به روش مکانیزه برای افزایش عیار پیاز گل زعفران اقدام بسیار بزرگی است؛ از این رو باید تلاش کنیم تا زعفران با کیفیت بالا و متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه تولید شود.

کد مطلب: ۸۸۳۴۵۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی : باید زعفران با کیفیت بالا و متناسب با شرایط آب و هوایی استان تولید شود

مشیرالحق عابدی، ازسفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در آینده ای نزدیک به خراسان جنوبی خبر داد و افزود: دستگاه‌های اجرایی در این سفر برای جبران عقب‌ماندگی‌ها تلاش کنند تا بتوانند بخشی از عقب ماندگی های استان را از طریق جذب اعتبارات جبران نمایند.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی ، طرح تولید سرکه عناب را یکی از طرح‌های با ارزش استان دانست و خاطر نشان ساخت: باید تلاش کنیم تا آثار و فواید محصول عناب به گوش مردم برسد و ترغیب به خرید عناب گردند.


عابدی ، تصریح کرد: مبلغ ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان طرح در کوتاه‌ترین زمان برای کارگروه آورده شده تا در سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به استان مورد رسیدگی قرار گیرد که بسیار ارزشمند است.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی ، با بیان اینکه شاید برخی از طرح‌ها در سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ریزش داشته باشند، ادامه داد: این طرح‌ها با همت نخبگان استان انجام شده لذا باید توسط بنیاد نخبگان استان نیز پشتیبانی شوند.


عابدی ، با بیان اینکه ۳۰ طرح توسط نخبگان، دانشگاهیان و کارشناسان دستگاه های اجرایی به کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان ارائه شده است، اظهار داشت: از این تعداد ۱۴ طرح منتخب هستند که هفت طرح در اولویت اول و هفت طرح نیز در اولویت دوم قرار دارند.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی ، در پایان ابراز امیدواری کرد؛ این سفر نیز به مشابه اقدامات شایسته گذشته، شادی و امید را به جامعه علمی استان تقدیم نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار