مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران: وضعیت پسماند در مازندران نه تنها خوب نیست بلکه بحرانی است

ساری (پانا) - مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در برنامه رادیویی پرس و جوی صدای مازندران نسبت به وضعیت بحرانی موضوع پسماند در استان هشدار داد.

کد مطلب: ۸۸۳۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران: وضعیت پسماند در مازندران نه تنها خوب نیست بلکه بحرانی است

حسین‌علی ابراهیمی کارنامی در گفتگو با برنامه رادیویی پرس‌وجو با موضوع «آخرین وضعیت پسماند مازندران» در پی ورود گروه بازرسی قوه قضائیه برای بررسی وضعیت پسماندها در استان، مدیریت صحیح پسماند را مهم‌ترین چالش موجود در حوزه محیط زیست دانست و گفت: «وضعیت به شکلی است که همه را حساس کرده است و ورود سازمان بازرسی به این مسئله نه تنها چالش نیست بلکه ارائه نظرات آنها راهگشا نیز هست.»

او با اشاره به 27 سایت دفع زباله در مازندران ادامه داد: «همه این سایت‌ها مشکل دارند و اقدام خاصی در آن‌ها صورت نگرفته است.»

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران ادامه داد: «شاید تاکنون وفاق همگانی به وجود نیامده بوده است. از نمایندگان مازندران در مجلس نیز خواستیم کمک کنند. امیدواریم امسال با اختصاص بودجه برای مدیریت پسماند استان، اتفاق‌های خوبی بیفتد. زباله‌سوزهای ساری و نوشهر به بهره‌برداری برسد. در سایر سایت‌ها نیز اقدام جدی صورت گیرد.»

ابراهیمی با انتقاد از اینکه در سال‌های گذشته نظارت و برنامه کافی برای اعتبارات در این حوزه وجود نداشته است، گفت: «اگر اعتبارات اختصاص داده شده به صورت هدفمند استفاده شود، می‌توان امیدوار بود که موضوع پسماند در مازندران مدیریت شود.»

او تأکید کرد: «وضعیت ما نه تنها خوب نیست بلکه بحرانی است و متأسفانه شیرابه‌ها به منابع آب‌های زیرزمینی نفوذ کرده است. مدیریت پسماند باید در صدر اولویت‌ها باشد. زیرا سلامت همه را تهدید می‌کند.»

ابراهیمی در پاسخ به سوالی پیرامون حکم جلب چند شهردار در بحث پسماند گفت: «گاهی برای برخی شهرداران حکم جلب صادر شد و برخی نیز محکوم شدند اما مشکل پسماند حل نشد. ما هم می‌دانیم که شهرداری به تنهایی نمی‌تواند این موضوع را حل کند و نیاز به کمک مجموعه دولت، مجلس و غیره است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار