مخالفت شورای عالی شهرسازی و معماری با تعریض خیابان تاریخی اصفهان

تهران (پانا) - دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری، بازگشایی یک خیابان تاریخی در محدوده بافت تاریخی اصفهان و حریم میدان نقش جهان را مغایر مصوبات شورا دانست.

کد مطلب: ۸۸۳۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
مخالفت شورای عالی شهرسازی و معماری با تعریض خیابان تاریخی اصفهان

محمد سعید ایزدی، معاون وزیر راه و شهرسازی، در نامه‌ای به سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، مخالفت این وزارتخانه با تعریض خیابان تاریخی آقا نورالله نجفی‌شهر اصفهان را اعلام کرد.

بر اساس نامه‌ای که معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی به امیرخانی سرپرست راه و شهرسازی استان اصفهان ارسال کرده، آمده است: با توجه به گزارش‌های واصله مبنی بر انجام اقدام‌های اجرایی بازگشایی خیابان آقا نورالله نجفی در محدوده بافت تاریخی و حریم میدان نقش جهان اصفهان با مصوبات شورای عالی شهرسازی مغایرت دارد.

ایزدی در این نامه، با اشاره به مصوبه ۲۷ مهر ۹۴ شورای عالی شهرسازی که در آن، محدوده بافت‌های تاریخی مشخص شده و همچنین با اشاره به مصوبه ۳۰ شهریور این شورای عالی که در آن، هر گونه تعریض و بازگشایی معابر در محدوده بافت‌های تاریخی منوط به اخذ مجوز از شورای عالی شهرسازی عنوان شده است، اقدام به بازگشایی این خیابان تاریخی اصفهان را مغایر مصوبات اعلام کرده است.

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری همچنین، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان را مکلف کرده است تا از ادامه فعالیت عمرانی در این محدوده تاریخی اصفهان، خودداری کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار