نشست رسانه ای بنیاد نخبگان استان پس از گذشت 3سال

یزد (پانا) _ استان یزد به عنوان استان سرآمد درزمینه نخبه پروری است وهدف اصلی بنیاد نخبگان سیاستگذاری وحمایت از نخبگان وهموارسازی راه ورود آنها به جامعه است.

کد مطلب: ۸۸۳۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد
نشست رسانه ای بنیاد نخبگان استان پس از گذشت 3سال

نشست رسانه ای رئیس بنیاد نخبگان استان یزد امروز صبح باحضور رئیس بنیاد نخبگان ،مدیر روابط عمومی بنیاد نخبگان واصحاب رسانه درسالن کنفرانس بنیادنخبگان استان برگزار شد.

حامدسلطانی مدیر روابط عمومی بنیاد نخبگان ضمن تشکر از حضور اصحاب رسانه در این نشست بیان داشت:نشست خبری بنیاد نخبگان با اصحاب رسانه بعد از3 سال برگزار شده است که این برگزاری مایه خرسندی و مباهات میباشد.

وی افزود:امروز روز مهمی است هم سالروز ورود مقام معظم رهبری درسال86 به استان وهمچنین دهمین سالروز تاسیس بنیاد نخبگان استان به عنوان نخستین بنیاد استانی کشور است.

درادامه حامد سلطانی در راستای اهداف کلی بنیاد توضحیاتی ارائه نمود وگفت:تسهیلات و حمایت های بنیادشامل طرحها وجوایز در عرصه ها ومقاطع مختلف است و به نخبگان عضو در بنیاد تعلق میگیرد. درسال بنیاد 2 فراخوان دارد که برای دانشجویان جدید الورود ودیگری برای دانشجویان درحال تحصیل میباشد تا با ثبت اطلاعات خود در سامانه سینا که سامانه ثبت نخبگان است پس از بررسی های لازم مشمول تسهیلات وجوایز شوند.

و جنبه دیگر فعالیت دیگر بنیاد بحث برگزاری جشنواره های ارائه اختراعات وحمایت از مخترعین نخبه میباشد.

حمایت از نخبگان در عرصه ها ورشته های مختلف است همچنین تلاش میشود به نخبگان هنری ،ادبی،قرآنی وحوزوی که به آنها کم لطفی شده است نیز توجه گردد.

در ادامه ی نشست سید مهدی کلانترزاده ضمن تشکر از حضور اصحاب رسانه از اصحاب رسانه به عنوان مهمترین بازوی آگاه سازی جامعه یادکرد وگفت:باتوجه به اینکه امروز دهمین سالروز تاسیس بنیاد نخبگان است باید به موفقیت های این بنیاد اشاره شود که از جمله آن حمایت 700 نخبه و150 مخترع در بنیاد است که توانسته اند با شرکت های دانش بنیان همکاری کنند و موفق به احداث کارخانه ای که قطعات صنعت نساجی استان را تامین میکنند شدند .

وی در ادامه افزود:مراحل بنیاد در زمینه نخبگان به سه مرحله 1استعدادیابی،2توانمندسازی 3 سرآمد سازی ودرنهایت معرفی آنها به جامعه میباشد.

وی تاکید کرد تلاش بنیاد دراین دهه فعالیت خود رسیدن به هدف اصلی بنیاد و حمایت همه جانبه از نخبگان در راستا فرمایشات مقام معظم رهبری است و بنیاد تلاش خود را در این زمینه ادامه خواهد داد هرچند باوجود شرایط نابسامان سیاسی و اقتصادی و حتی اینکه متاسفانه در لایحه بودجه سال جدید 50%بودجه مربوط به نخبگان کاهش یافته اما تلاشها و روند بنیاد نخبگان استمرار میابد.

تلاش برای جذب وشناسایی نخبگان به طور جدی در رست اقدام است و در این راستا به طرح شهاب که همکاری متقابل بنیاد نخبگان و آموزش‌وپرورش برا شناسایی وجذب نخبگان دانش‌آموز است میتوان اشاره کرد.

بحث جنجالی ومهم این نشست بحث در مورد این بود که باید حمایت جدی از نخبه ها صورت گیرد واین تسهیلات ومبالغ ناچیزی که به آنها تعلق یافته حمایتگر کامل و سودمندی برایآنها نیست وباید بررسی واقدام قاطعانه انجام پذیرد شاید بتوان از این طریق جلوی فاجعه روزافزون فرار مغزهاراگرفت.

درپایان در حاشیه این نشست آقایی مدیر مرکز دیابت استان در مورد این مرکز توضیحاتی ارائه داد:این مرکز درسال93 شروع به فعالیت کرده واقدامات مهمی را انجام داده وباتوجه به آمار بالای دیابت در استان یزد باید به این مرکز توجه شود وبیان داشت:متاسفانه این مرکز ردیف بودجه ای ندارد وتاکنون هم به سختی وباحمایت خیرین ادامه به کار داده و باید در لایحه بودجه سال جدید حتما به این مسئله توجه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار