استاندار ایلام تأکید کرد:

سلامت روانی و امنیت غذایی جزو اولویت‌های سلامت استان است

ایلام(پانا)- استاندار ایلام خواستار اولویت‌دهی به دو بحث سلامت روانی و اجتماعی و مطالعات اطلس امنیت غذایی در سیاست‌های کلی سلامت استان شد.

کد مطلب: ۸۸۳۲۷۱
لینک کوتاه کپی شد
سلامت روانی و امنیت غذایی جزو اولویت‌های سلامت استان است

قاسم سلیمانی دشتکی، در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان ایلام، اظهار کرد: کارهای بسیار خوبی در استان صورت گرفته اما در بحث مطالعات اطلس امنیت غذایی استان و همچنین در بحث سلامت روانی و اجتماعی جامعه باید اولویت‌دهی و برنامه‌ریزی صورت گیرد.

وی، تصریح کرد: ما در بحث سلامت در استان اقدامات بسیار خوبی شاهد بودیم افتتاح مرکز فوریت‌های پزشکی، مرکز شیمی‌درمانی و استقرار یک بالگرد و 15 دستگاه خودرو آمبولانس پیشرفته به استان و حضور اکیپ‌های پزشکی چون موسسه خیریه مرهم و دیگر عزیزان در استان ازجمله فعالیت‌های بسیار مثبت حوزه‌ سلامت در استان بوده است.

سلیمانی دشتکی به مشکلات حوزه سلامت در استان اشاره کرد و گفت: ما در بحث آسیب‌های اجتماعی و تاب‌آوری فردی استان با مشکلاتی مواجه هستیم البته آمارهای بسیار مثبت و خوبی هم در استان وجود دارد که می‌توان به آمار طلاق که در کشور رتبه سی‌ام را دارد و یا در بحث‌های دیگر ما ظرفیت‌های خوب و زیادی داریم.

استاندار ایلام، با تأکید بر انجام پژوهش در بخش نیازهای استان ادامه داد: ما نیاز داریم که در بحث سلامت روانی جامعه و تاب‌آوری فردی مطالعات و پژوهش‌های مرتبط و مؤثری داشته باشیم.

نماینده وزارت بهداشت هم در این جلسه با تقدیر از حضور استاندار در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان خاطرنشان کرد: هر جا که استاندار در این کارگروه حضور داشت باعث احساس اهمیت بالای این کارگروه در استان خواهد شد و می‌توان با نیروی بهتری نسبت به پیشبرد سیاست‌های سلامت و امنیت غذایی عمل کرد.

وی، همچنین اعلام آمادگی کرد در بحث مطالعات سلامت روانی و تدوین اطلس امنیت غذایی استان همکاری لازم صورت گیرد.

دکتر اخوان، تأکید کرد: ماقبل از این‌که مراکز درمانی و بیمارستانی را گسترش دهیم می‌توانیم با برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی تلاش کنیم که مردم از سلامت بهتری در جامعه برخوردار شوند.

وی، خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت نمی‌تواند به‌تنهایی در بحث افزایش سلامت جامعه موفق باشد و تلاش کردیم در همکاری با استانداری‌ها نسبت به افزایش سطح سلامت جامعه اقدام کنیم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار