رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی: لازمه بهبود فضای کسب و کار تقویت هم‎پیوندی اقتصادی و سیاسی با جهان است

تبریز (پانا) - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی گفت: 70 درصد مسیر بهبود فضای کسب و کار مربوط به اصلاح فضای تعامل کشور با دنیا است. 

کد مطلب: ۸۸۳۱۹۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی: لازمه بهبود فضای کسب و کار تقویت هم‎پیوندی اقتصادی و سیاسی با جهان است

داود بهبودی در گفت‎وگو با خبرنگاران بیان کرد: "اگر بطور مثال گمرک و سیستم بانکی ما همواره دچار اشکال است به دلیل نبود تعاملات مؤثر با فضای جهانی است و با تقویت هم‎پیوندی‎های اقتصادی و سیاسی کشور و در نتیجه ارتقاء استانداردها در سطح جهانی خودبخود بسیاری از مسائل مربوط به فضای کسب و کار رفع می‎شود.
وی افزود: فضای کسب و کار شاخص‎های مختلفی مثل فرایند صدور جواز تاسیس، ثبت، مالیات، بیمه، روابط خارجی، تسهیلات، نیروی انسانی و ... را در بر می‎گیرد و بسترهای نهادی جامعه مثل قوانین و مقررات، همچنین بار روانی موجود در جامعه بر هر یک از این شاخص‎ها تاثیر می‎گذارد".
بهبودی در عین حال خاطرنشان ساخت: "یکی از الزامات رونق و توسعه اقتصادی تسهیل فضای کسب و کار است تا به دنبال آن سرمایه ‏گذاری‎های انجام گرفته اثرگذاری خود را نشان دهد؛ بنابراین یکی از وظایف مهم مدیریت عالی استان بهبود فضای کسب و کار است".
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی با بیان اینکه پروتکل‎ها و استانداردهای بین‎المللی کسب و کار در دنیا به صورت کاملا مشخص تعریف شده‌اند ولی ما به دلیل هم‎پیوندی‎های ضعیف با عرصه جهانی نتوانسته‎ایم این استانداردها را اعمال و رعایت کنیم، افزود: "الزامات هم‎پیوندی با جهان خود به خود منجر به پیاده‎سازی استانداردهای بین‎المللی و در نتیجه شفافیت فضای کسب و کار می‎شود".
این اقتصاددان در ادامه صحبت‎های خود با اشاره به بهبود رتبه استان در زمینه فضای کسب و کار تصریح کرد: "در چند سال اخیر در استان تعامل مناسبی بین اتاق بازرگانی، خانه صنعت و معدن و بدنه دولت در قالب شورای گفت‎وگوی دولت و بخش خصوصی برقرار شده و بدینوسیله بسیاری از مسائل مطرح شده در شورا پیگیری، حل و یا به مرکز منتقل شده و این امر در ارزیابی‌های بعمل آمده سبب بهبود و ارتقای جایگاه فضای کسب و کار استان گردیده است".

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار