چرا تعداد متولدین روز اول سال از سایر روزها بیشتر است

تهران (پانا) - بسیاری از کاربران فضای مجازی به یک نکته مشترک اشاره می کنند و آن این است که تعداد زیادی از دوستانشان  در روز اول ژانویه و مصادف با آغاز سال نو میلادی تولد خود را جشن می گیرند، در حالی که شک دارند که آیا این یک تصادف است یا خیر؟

کد مطلب: ۸۸۳۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد
چرا تعداد متولدین روز اول سال از سایر روزها بیشتر است

به گزارش اسکای نیوز، در فیسبوک و سایر شبکه های اجتماعی کاربران تولد دوستانشان را به آن ها تبریک می گویند اما تعداد افرادی که تولدشان اول ژانویه است و به دوستانشان اعلام می شود، استثنایی و متفاوت از بقیه روزهای سال است. همین مساله باعث شده تا اکثر افراد در صحت تاریخ واقعی تولد دوستانشان دچار تردید شوند.

طبق نظر کارشناسان برای این مساله عجیب، چندین احتمال وجود دارد به ویژه که ثبت تاریخ تولد در برخی از کشورها در گذشته دقیق نبوده است.

در بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای عربی، بسیاری از والدین تاریخ تولد فرزندشان را در تاریخ 1 ژانویه ثبت کرده اند حتی اگر فرزندشان در اواخر دسامبر یا اوایل ژانویه یا ماه های دیگر به دنیا آمده باشد. به نظر می رسد علت این است که فرزندشان تاریخ تولدی متمایز و خاص داشته باشد.

سالمندان بخش بزرگی از متولدین اول ژانویه را تشکیل می دهند و دلیلش این است که در برخی کشورها، در اسناد رسمی این تاریخ مخصوص کسانی است که روز یا ماه دقیق تولد خود را نمی‌دانند.

به عنوان مثال، بسیاری از کشورهای عربی سیستم ثبت نام مدرن تولد را تنها چند دهه قبل یعنی در مرحله ساخت شهرهای مدرن و جدید، راه اندازی کردند.

پیش از این سال تولد مردم با برجسته ترین رویداد ملی یا بین المللی در سالی که فرد به دنیا آمده، شناخته می شد. مثلا سال انتشار بیانیه فلان، سال وبا، سال استقلال یا دیگر رویدادهای مهم.

امروزه کسانی که دربیمارستان ها متولد می شوند، تاریخ تولد دقیقی دارند اما در گذشته زنان در خانه زایمان می کردند و به دلیل فقدان یا ضعف خدمات بهداشتی، گرفتن شناسنامه در وقت مقرر انجام نمی‌شد بنابراین والدین برای تعیین تاریخ تولد فرزندشان به 1/1 پناه می‌‌بردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار