رئیس آموزش و پرورش حمیدیه خبر داد:

برگزاری نشست کمیته فرعی فرهنگی مبارزه با موادمخدر وآسیب های اجتماعی

حمیدیه(پانا) - رئیس آموزش و پرورش حمیدیه گفت: پیوندهای عاطفی قوی در خانواده مهمترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

کد مطلب: ۸۸۳۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست کمیته فرعی فرهنگی مبارزه با موادمخدر وآسیب های اجتماعی

کریم سعیداوی در نشست کمیته فرعی فرهنگی مبارزه با مواد مخدر وآسیب های اجتماعی با حضور مسئولان شهرستان برگزار شد، افزود: اعتماد به نفس فرزندان را باید در برابر شرایط آسیب‌زا تقویت کنیم و مقاومت و پایداری در برابر فشارگروه همسالان، قدرت نه گفتن به درخواست نامعقول دیگران را به فرزندان خود بیاموزیم و آنان را قبل از مواجهه با شرایط بحرانی نسبت به مضرات و عواقب ویرانگر موادمخدر آگاه سازیم و زمینه مطالعه، ورزش و تفریحات سالم را برای آنان فراهم کنیم.
وی توضیح داد: پیش بینی قبل ازحتی پیشگیری رکن اصلی برنامه ریزی جهت مبارزه با مواد مخدر است، و سیاستی که آموزش و پرورش در پیش گرفته با هدف پیش بینی واقدام لازم برای مقابله با آسیب های اجتماعی است و در همین راستا آموزش ها را در مدارس با هدف پیش بینی و سپس پیشگیری در برنامه‌های خود برای دو گروه فراگیران واولیاءدنبال می‌کنند.
کریم سعیداوی در ادامه خاطرنشان کرد: اهم برنامه های معاونت پرورشی و کارشناسی سلامت که در مدارس دنبال شده با هدف توانمندسازی دانش آموزان ،والدین ، تقویت روحیات ،ایجاد فضای شاداب ، آموزش مهارت های زندگی است.
مدیر آموزش و پرورش در پایان گفت :آموزش و پرورش با توجه به جایگاهی که در جامعه دارد و ارتباطی که با قشر جوان دارد نقش فعال جهت کنترل آسیب های های اجتماعی ایفا می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار