آیت الله جوادی آملی: مشکلات کشور با وجود نیروهای متخصص، عاقل و متدین قابل حل است

تهران (پانا) - آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید تاکید کرد که مشکلات کشور با وجود نیروهای متخصص عمیقِ عادلِ عاقلِ متدین در کشور قابل حل خواهد بود.

کد مطلب: ۸۸۳۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد
آیت الله جوادی آملی: مشکلات کشور با وجود نیروهای متخصص، عاقل و متدین قابل حل است

به گزارش مرکز خبر حوزه، عصر سه شنبه در دیدار اعضای هیات مدیره انجمن رادیوتراپی انکولوژی کشور افزود: شهدا این کشور را طیب و طاهر کردند، اما متاسفانه شاهد مشکلاتی همچون اختلاس، حقوق های نجومی و بی مدیریتی در کشور هستیم، تا اخلاق و دین در جامعه حاکم نشود، این گونه مشکلات حل نخواهد شد.
وی اظهار کرد: مشکل اساسی کشور آن سرطان فکری است که امروز با آن درگیر هستیم؛ همه امکانات و منابع در این مملکت وجود دارد با این حال سرطان اختلاس، حقوق های نجومی و بی مدیریتی، کشور را فلج می کند و تا این غده های بدخیم سرطانی حل نشود، دیگر مشکلات کشور در حوزه های مختلف از جمله حوزه بهداشت و درمان حل نخواهد شد.
آیت الله جوادی آملی افزود: عادل از عدل بالاتر است چون عدل وصف اوست، طبیب از طب بالاتر است چون طب وصف اوست، در مقابل اختلاسگر هم از اختلاس بدتر است مانند این که مار از سم بدتر است چون سم اثر اوست.
وی گفت: قرآن به ما می گوید هرچه در دنیا است آینه است، اگر کسی به شناخت خود آینه اکتفا کند در حقیقت کور است، شخص بینا کسی است که ببیند آینه چه کسی را نشان می دهد و مفهوم حقیقی علم دینی همین است.
وی تاکید کرد: نخبگان علمی خارج از کشور باید به کشور بازگردند و در این سرزمین تلاش و کوشش کنند و اداره کشور خود را به دست بگیرند، تا آن نیروی متخصصِ عمیقِ عادلِ عاقلِ متدین در کشور نباشد این مشکلات در کشور وجود خواهد داشت.

آیت الله مکارم شیرازی: مسئولان هزینه های بیماران سرطانی را دراولویت قراردهند

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید نیز در دیدار این گروه گفت: پیشنهاد ما به دولت در این شرایط سخت و حساس کشور این است که بودجه و هزینه های بیماری سرطان را در اولویت قرار بدهد.
وی اظهار کرد: کسی که در برابر مسائل اجتماعی احساس خطر کند و در این عرصه به مردم خدمت رسانی نماید، قابل تقدیر است.
وی با بیان این که شاهد شیوع بیماری سرطان در کشور هستیم ، بیان کرد: این بیماری از آن جهت که نسبت به بیماری های دیگر پیشرفته تر، ناشناخته تر و درمان آن در هاله ای از ابهام قرار دارد، جزو بیماری های خطرناک قرار دارد. در این رابطه دولت و خیرین می توانند به کمک مردم و متخصصان بیایند و زمینه نجات آدم ها را فراهم کنند.
وی افزود: در مورد پیشگیری این نوع بیماری که چطور می شود جلوی آن را گرفت، کم گفته شده است،
باید سعی کرد در رابطه با پیشگیری، مسائلی گفته شود.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: اگر برنامه پیشگیری درست تبیین شود، مراجع بگویند، فرهنگ سازی شود و خیرین پای کار بیایند، می توان کارهای بزرگ و بهتری انجام داد.

تجربه 70 ساله آیت نوری همدانی از ورزش

بر اساس این گزارش، آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید نیز در دیدار جداگانه ای با اعضای انجمن مذکور گفت: ورزش عامل مهمی برای سلامتی و دوری از انواع بیماری های خطرناک می باشد، این تجربه 70 ساله من است که بعد از 92 سال بدنم سالم است.
وی خاطرنشان کرد: در اسلام علومی مانند فقه، علوم ابدان و طب داریم، این علوم به وسیله بزرگان دین ترویج یافت.
وی اضافه کرد: امروز ترویج علم طب، توانسته است برکات زیادی برای جامعه اسلامی و دنیا داشته باشد، اگر کسی یک نفر را زنده نگه دارد و به او حیات ببخشد، اجر زیادی برای او خواهد داشت.
آیت الله نوری همدانی بیان کرد: تغذیه و کم خوردن هم از دیگر عوامل سلامت و دوری از بیماری های خطرناک است، این عوامل باید اطلاع رسانی شود تا مردم بیشتر در جریان مسائل قرار گیرند.
این مرجع تقلید تصریح کرد: در روایت از پیامبر بزرگوار اسلام(ص) آمده که معده منبع انواع امراض است، راه آن کم خوردن است، تا سالم بمانیم.

تا 15 سال دیگر شاهد 2 برابر شدن مبتلایان به سرطان خواهیم شد

رئیس انجمن رادیوتراپی انکولوژی کشور در دیدارهای جداگانه اعضای هیات مدیره این انجمن با مراجع عظام تقلید و علما در قم گفت: اگر به بحث پیشگیری درمان توجه نشود تا 15 سال آینده شاهد 2 برابری مبتلایان به این بیماری خواهیم شد.
محمدرضا قوام نصیری، با بیان این که سرطان دومین بیماری مرگ آور است و 50 درصد بیماران گرفتار مرگ می شوند، افزود: در سال گذشته با وجود سه هزار میلیارد تومان هزینه درمانی، اما شاهد فوت 50 درصد بیماران سرطانی بودیم.
وی خاطرنشان کرد: در واقع باید با این هزینه زیاد، شاهد زنده بودن 75 درصد بیماران باشیم، ولی این امر میسر نشد.
وی اضافه کرد: باید برای جلوگیری از هدر رفت نیروهای انسانی و هزینه های زیاد آن، مؤسسه ها و پژوهشکده هایی در این رابطه راه اندازی شوند تا بتوانند راه بهتری برای علاج معرفی کنند.
رئیس انجمن رادیوتراپی انکولوژی کشور گفت: علت های این بیماری سیگار، جهش ژنتیک و غذا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار