60 هزار خودرو دیزلی از رده خارج در پایتخت تردد دارند

تهران (پانا) - معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور گفت: 60 هزار خودرو دیزلی از رده خارج در سطح پایتخت تردد می کنند که عمده آلودگی هوا به دلیل تردد این خودروهاست.

کد مطلب: ۸۸۳۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
60 هزار خودرو دیزلی از رده خارج در پایتخت تردد دارند

به گزارش ایرنا، عیسی کلانتری روز سه شنبه در آیین رونمایی از فاز جدید ناوگان فروشگاه مجازی شهروند در تهران با حضور شهردار پایتخت اظهارداشت: یک موتورسیکلت کاربراتوری به اندازه 12 خودرو هوا را آلوده می کند.

وی با اشاره به رونمایی از موتورسیکلت و خودروهای انژکتوری فروشگاه شهروند خاطرنشان کرد: خودروهای انژکتوری به اندازه نصف خودروهای کاربراتوری آلودگی تولید می کنند که امیدواریم این خودروها هرچه سریعتر 100 درصد سبز شوند.

معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: این اقدامات اگرچه کوچک اما جدی به شمار می روند و سبب تمیزتر شدن هوای پایتخت می شوند.

وی با اشاره به اینکه امسال در مقایسه با سال گذشته کیفیت هوای پایتخت 28 روز بیشتر از سال گذشته در شرایط سالم قرار داشت وهیچگونه تعطیلی نداشتیم خاطرنشان کرد: امسال شاخص ازن سطح پایین اضافه شد که می تواند برای سلامت مردم بسیار خطرناک باشد.

کلانتری در ادامه با بیان اینکه برای یک کیلو سیب زمینی 300 کیلو آب شیرین که در حال نایاب شدن است مصرف می شود افزود: اگر این شبکه (فروش مجازی) توسعه پیدا کند و شهروندان به جای هفته ای یکبار، سه بار خرید کنند میزان ضایعات 3 تا 4 درصد کاهش پیدا می کند.

کلانتری گفت: این به معنای صرفه جویی در مصرف یک میلیارد مترمکعب آب معادل پنج سد کرج است.

در این آیین از موتورسیکلت ها و خودروهای انژکتوری ویژه فعالیت در فروشگاه مجاری شهروند رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار