هفت پروژه در راه‌آهن نیشابور به بهره‌برداری رسید

نیشابور (پانا ) - با حضورمعاون وزیر، مدیرعامل راه‌آهن ، مدیرکل راه آهن خراسان رضوی، مسئولان شهری و نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی هفت پروژه در راه‌آهن نیشابور به بهره‌برداری رسید.

کد مطلب: ۸۸۳۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد

سعید محمدزاده مدیرعامل راه‌آهن در آیین مراسم افتتاح هفت طرح و پروژه در نیشابور گفت‌: زمان آغاز این طرح بستگی به میزان استقبال بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران از آن دارد و بر اساس آن، این ایستگاه در بخش‌های مختلف خدمات ارائه خواهد داد.
سعید محمدزاده ادامه داد‌: تاکنون در حوزه تُن کیلومتر نسبت به سال گذشته نزدیک به 18 درصد رشد داشته‌ایم و امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم به عدد 35 میلیارد تن کیلومتر دست‌یابیم.
مدیرعامل راه‌آهن خاطرنشان کرد: حمل بار کشور در سال 84، 19.5 میلیارد تُن بوده و در سال 92، به عدد 22.5 میلیارد تُن کیلومتر رسیده بود.
وی یادآورشد: راه‌آهن در 4 سال گذشته از عدد 22.5 میلیارد تُن کیلومتر به 30.5 میلیارد تُن کیلومتر دست یافته و اگر بتوانیم به 35 میلیارد تُن کیلومتر برسیم، رشد بی‌سابقه‌ و رکود حمل بار ریلی را خواهیم داشت .
محمد زاده از رشد بخش مسافری در سال جاری خبر دارد و گفت: در مسیرهای منتهی به مشهد 17 درصد و در کل کشور 13 درصد رشد و میزان تَن کیلومتر کشور در سال گذشته 13.6 میلیارد تن کیلومتر ( نفر کیلومتر ) بوده و می‌توان گفت امسال نسبت به سال گذشته رشد 10 درصدی خواهیم داشت.
وی عنوان کرد: امیدواریم با توافقاتی که با سازمان برنامه و بودجه و دولت داشته‌ایم بتوانیم با استفاده از ظرفیت تبصره 18 قانون برنامه بودجه، امکان ارائه تسهیلات خرید ناوگان باری و مسافری را به بخش خصوصی فراهم و این بخش را توسعه دهیم.
محمدزاده با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه خرید ناوگان مسافری، گران و قابل مقایسه با سرمایه‌گذاری جاده‌ای نیست، اضافه کرد: سرمایه‌گذاری در این بخش باید برای سرمایه‌گذار جذاب باشد و ایجاد انگیزه کند.
مدیرعامل شرکت راه‌آهن عنوان کرد: اقدامات لازم از سوی ایران برای پروژه تهران- مشهد انجام شده و منتظر هستیم تا چینی‌ها تأمین مالی را آغاز کنند و دلیل به طول انجامیدن این پروژه مسائل بانکی میان دو کشور است که از طرف بخش‌های مختلف پیگیری می‌شود.
مدیرعامل راه‌آهن تصریح کرد: وضعیت راه‌آهن نیشابور مطلوب است و با بهره‌برداری و افتتاح 7 طرح و پروژه‌ی عمرانی راه آهن نیشابور با اعتباری بالغ بر 90 میلیارد ریال همچنان مشغول ارتقای ایستگاه‌های مسیر تهران- مشهد هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار