گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌های کشور؛

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش: فرهنگ ایمنی، فقدان استاندارد، آموزش ناکافی و کمبود نظارت از دلایل بروز حوادث ناگوار

تهران (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌های سراسر کشور فرهنگ ایمنی، فقدان استاندارد، آموزش ناکافی و کمبود نظارت را از دلایل بروز حوادث ناگوار دانست.

کد مطلب: ۸۸۳۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد
معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش: فرهنگ ایمنی، فقدان استاندارد، آموزش ناکافی و کمبود نظارت از دلایل بروز حوادث ناگوار

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مهرزاد حمیدی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌های کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران با اشاره به اهمیت ایمنی مدارس اظهار کرد: سلامت و ایمنی مدارس محیط و عوامل خارجی و خطای انسانی دو عامل ناامنی مدارس است و فرهنگ ایمنی، فقدان استاندارد، آموزش ناکافی و کمبود نظارت از موارد ناامنی است که در حوادث نقش دارند.

وی افزود: بر اساس آمار حدود ۷۰درصد حوادث براثر خطای انسانی ازجمله فقدان نظارت و نقص سیستم ایمنی و... اتفاق می‌افتد خطای انسانی قابل‌رفع است و با رفع آن قسمتی از دومینو را برمی‌داریم لذا حادثه واقع نمی‌شود.

حمیدی اظهار کرد: باید از وقایع درس بگیریم و از حوادث آینده پیشگیری کنیمو با تحقیقاتی که درزمینهٔ آسیب‌های اجتماعی انجام دادیم مشخص‌شده ۸۶نوع آسیبی که اتفاق افتاده، اغلب مربوط به زمین خوردگی و برخورد با اشیا است که خیلی جدی گرفته نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار