گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌های کشور؛

رییس سازمان نهضت سوادآموزی: ایران در چهل سال گذشته بیش از ٣برابر میانگین جهانی رشد باسوادی داشته است

تهران (پانا) - رییس سازمان نهضت سوادآموزی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌های کشور مطرح کرد: ایران در چهل سال گذشته بیش از ٣برابر میانگین جهانی رشد باسوادی داشته است.

کد مطلب: ۸۸۳۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد
رییس سازمان نهضت سوادآموزی: ایران در چهل سال گذشته بیش از ٣برابر میانگین جهانی رشد باسوادی داشته است

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، علی باقر زاده با اشاره به مقایسه نرخ رشد باسوادی در ایران با میانگین جهان و ٣کشور ترکیه، چین و برزیل اظهار کرد: در طول ٣٨ سال گذشته نرخ رشد باسوادی در ایران حدود ۵٠ درصد است و در جهان ٣درصد تعیین‌شده است و ایران در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ٣ برابر میانگین جهانی رشد باسوادی داشته است.

وی افزود: آمار جهانی رشد باسوادی ترکیه را در ٣٨سال گذشته ٣۴درصد اعلام می‌کند که ١۵درصد کمتر از ایران است. از سال ١٩٨٢تا ٢٠١٠ میزان باسوادی جمهوری اسلامی ایران ۴٢درصد و چین ٢٩/۶درصد رشد کرده است.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی خاطرنشان کرد: در فاصله سال‌های ١٩9٠تا ٢٠١۴رشد باسوادی جمهوری اسلامی ایران ۴۵درصد و رشد باسوادی برزیل ١٧درصد بوده است.

باقر زاده خاطرنشان کرد: در ده ماه اول سال٩٧تاکنون بیش از ٣٩٠هزار نفر در دوره‌های اصلی تحت پوشش رفته‌اند که معادل٩۴درصد اهداف کمی سالانه بوده است که استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه، فارس، چهارمحال بختیاری، هرمزگان و کردستان به ترتیب بهترین عملکرد کمی را داشته‌اند.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به اهمیت برگزاری امتحانات و اسناد مالی، اظهار کرد: مسئولیت ادارات آموزش‌وپرورش در سلامت برگزاری امتحانات و صحت و دقت فرایند و همچنین تنظیم اسناد مالی و رعایت قانون در تمام مراحل مورد تأکید است.

وی در پایان گفت: تقویت مراکز یادگیری محلی و توجه به توسعه متوازن کمی و کیفی توصیه و تأکید می‌شود و برای وجود وحدت رویه نیاز است که استان‌ها در بحث استخدام آموزش‌دهندگان بدون هماهنگی با وزاتخانه اقدامی انجام ندهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار